رئیس اتاق بازرگانی اصفهان می‌گوید این استان با ۱۱۰هزار واحد تولیدی، نرخ بیکاری ۷/۵درصدی و یک میلیون جمعیت کارگری، با بی‌توجهی دولت و وزارت کار روبروست.

polyachril

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه‌ای با حضور وزیر کار، از بی‌توجهی مسئولان دولتی به این استان گلایه کرد.

سهل‌آبادی روز پنجشنبه ۱۳ آبان خواستار رسیدگی به نرخ بیکاری ۷/۵درصدی در اصفهان شد و اعلام کرد که از فروردین تا شهریور ۹۵ حدود ۱۵هزار کارگر در اصفهان بیکار شده‌اند: «روزی را در اصفهان نداریم که در آن تجمعی از سوی کارگران نباشد.»

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، وضعیت واحدهای صنعتی در این شهر را نامطلوب خواند و از حقوق معوقه در ۱۳۰ واحد صنعتی در این استان خبر داد. او گفته که برخی از این معوقات ۹ ماهه هستند: «در این شرایط سخت کدام کارفرما می‌تواند به فکر اشتغال و تولید شغل باشد؟»

در غیاب تشکل‌های صنفی، مشکلات جامعه کارگری در اصفهان در حالی مورد تاکید رئیس اتاق بازرگانی استان قرار گرفته که کارخانه ذوب‌آهن  در ماه مرداد با زیان انباشته ۱۵۱۳ میلیارد تومانی  به جمع شرکت‌های ورشکسته پیوست.

در فروردین سال جاری ۳۰۰ نفر از کارکنان بازنشسته ذوب آهن اصفهان به قطع پرداخت حق بیمه درمانی خود اعتراض کردند. معترضان به خبرگزاری‌ها گفته بودند که بیمه درمانی ۴۶هزار بازنشسته این کارخانه پرداخت نشده است

پلی اکریل اصفهان از جمله واحدهایی بوده که کارگران آن حقوق معوقه دارند. ۱۷۰۰ کارگر این کارخانه در اردیبهشت ۹۵ در اعتراض به تعویق چهار ماهه در پرداخت دستمزدهای خود تجمع کردند.

کارخانه کاشی “نیلو” با ۸۰۰ کارگر نیز از جمله واحدهای تولیدی اصفهان بود که در اردیبهشت ۹۵ تعطیل شد.

به گزارش تسنیم، سهل‌آبادی از معاون اول روحانی نیز گله کرده که در سفر به اصفهان وعده‌ای در مورد تشکیل هیات آب برای حل مشکل زاینده رود نداد. او افزوده که گروه‌هایی از مردم به خاطر خشکیدگی زاینده رود در حال ترک اصفهان هستند.