حاشیه‌نویسی‌ها و پانوشت‌های مؤسسه تاریخ معاصر مونیخ (IfZ) بر کتاب «نبرد من» هیتلر برنده جایزه علمی آلمان در سال ۲۰۱۶ شد.

نسخه جدید «نبرد من» آدولف هیتلر در آغاز سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه تاریخ معاصر مونیخ به بازار آمد و پرفروش‌ترین کتاب‌ سال آلمان شد.
نسخه جدید «نبرد من» آدولف هیتلر در آغاز سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه تاریخ معاصر مونیخ به بازار آمد و پرفروش‌ترین کتاب‌ سال آلمان شد.

انجمن لایبنیتس آلمان، مؤسسه پژوهشی در شاخه‌های مختلف علمی، روز پنج‌شنبه ۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان در توضیح اهدای این جایزه گفت: «کریستیان هرتمان، تاریخ‌شناس و گروه تحقیقاتی او با انتشار نسخه انتقادی “نبرد من” شکاف بزرگی را در پژوهش درباره دوران نازیسم آلمان پُر کردند.»

انجمن لایبنیتس افزود: «این کتاب تحریف‌ها و وارونه جلوه دادن‌های هیتلر را نشان می‌دهد، اشتباهات حقیقی را تصحیح می‌کند و زمینه معاصر آن‌ها را توضیح می‌دهد.»

نسخه جدید «نبرد من» آدولف هیتلر در آغاز سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه تاریخ معاصر مونیخ با حاشیه‌نویسی‌ها و پانوشت‌های تازه به بازار آمد و از آن زمان تاکنون با فروش ۸۰ هزار شمارگان در رده نخست پرفروش‌ترین کتاب‌ سال آلمان قرار گرفته است.

آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، کتاب «نبرد من» را در سال ۱۹۲۴ نوشت. جلد اول آن در سال ۱۹۲۵ و جلد دوم یک سال پس از آن منتشر و توزیع شد.

این کتاب آمیزه‌‌ای از زندگینامه فردی همراه با نظرات هیتلر در مورد لزوم نابودی یهودیان و اشغال سرزمین‌های دیگر به‌منظور دسترسی ملت آلمان به «فضای زیستی» بیشتر است. پس از آن‌که هیتلر قدرت را در دست گرفت، این کتاب در میلیون‌ها نسخه چاپ و به‌ویژه در آلمان و کشورهای اشغالی پخش شد.

جایزه علمی آلمان به دستاوردهای برجسته پژوهشگرانی تعلق می‌گیرد که موضوع اجتماعی ویژه‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند. این جایزه معادل ۵۰ هزار یورو است که از سوی بنیاد «جامعه به علم نیاز دارد» اهدا می‌شود. این بنیاد زیر نظر انجمن لایبنیتس است.

نسخه جدید «نبرد من» جایزه امسال را به‌طور مشترک با کار تحقیقاتی سزار موینوز فونتالا درباره ویروس ابولا دریافت کرد.

جایزه علمی آلمان روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر / ۳ آذرماه در نشست سالانه انجمن لایبنیتس در برلین اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: