از بامداد امروز تمامی خطوط تلفن همراه و ثابت مهدی کروبی، همسر و فرزندان وی قطع شده است.

به گزارش سحام‌نيوز، تارنمای نزديک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران،هرگونه تماس با منزل وی، قطع گرديده و هيچ اطلاعی از شرايط و وضعيت او در دست نيست.

روز گذشته نيز مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران به خانواده مهدی کروبی گفته‌ بودند که تا ۲۵ بهمن حق ديدار کروبی را ندارند.

آن‌ها که در برابر ساختمان منزل مسکونی کروبی مستقر بودند مانع ورود يکی از فرزندان مهدی کروبی به منزل پدری وی شدند و به او گفتند حق ورود به منزل پدری خود را تا ۲۵ بهمن ندارد.

مأموران امنيتی همچنين گفتند به غير از فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، هيچ‌کدام از فرزندان، عروسان و بستگان مهدی کروبی حق ديدار و ورود به خانه وی را ندارند.

سحام‌نيوز دليل اين اقدامات را درخواست اخير ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای مجوز راه‌پيمايی ۲۵ بهمن‌ماه جاری عنوان کرده است.

کروبی و موسوی ۱۶ بهمن‌ماه با ارسال نامه‌ای به مصطفی محمدنجار، وزير کشور درخواست مجوز راه‌پيمايی کردند.

آن‌ها در نامه خود نوشتند: «به منظور اعلام همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه به‌ويژه قيام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر بر عليه حکومت استبدادی در کشور، درخواست صدور مجوز برای دعوت به راه‌پيمايی مردمی طبق اصل ۲۷ قانون اساسی در جهت حمايت از قيام مردم اين دو کشور مسلمان را در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت سه بعدازظهر از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی را داريم.»

وزارت کشور ایران تاکنون به نامه موسوی و کروبی پاسخی نداده اما غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه ایران، درخواست موسوی و کروبی را اقدامی «سیاسی و تفرقه‌افکنانه» خوانده است.

در واکنشی دیگر، روزنامه کیهان که مدیر آن توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شود، چند روز پیش درخواست موسوی و کروبی را «امریه موساد و در راستای همبستگی با سران رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

امروز نيز آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در اصفهان گفت: «فتنه ۸۸ از بين رفت اما سران فتنه هنوز با اين‌که آبرويی در ميان مردم ندارند، در خانه‌ها نشسته‌اند و فکر می‌کنند جايگاهی در ميان مردم دارند و بر اين اساس برای ۲۵ بهمن نقشه کشيده‌اند.»

از زمان اعلام راه‌پيمايی ۲۵ بهمن، دستگيری‌ها در ايران نيز افزايش يافته است.

طی دو روز اخير فعالانی چون محمدحسين شريف‌زادگان وزير دولت محمد خاتمی و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی، کورش زعيم، از مسئولان جبهه ملی ايران، اميد محدث، روزنامه نگار، ميثم محمدی، نويسنده و پژوهشگر، تقی رحمانی، مشاور مهدی کروبی و از فعالان ملی – مذهبی، فريبا ابتهاج، منشی و مسئول دفتر معصومه ابتکار، صدرالدين بهشتی، فرزند عليرضا بهشتی، مشاور ميرحسين موسوی، مصطفی ميراحمدی‌زاده، استاد حقوق عمومی دانشگاه مفيد قم، عضو بنياد باران و از شاگردان آيت الله منتظری و همچنين صالح نقره‌کار، دبير کميته حقوق ميرحسين موسوی، به صورت جداگانه توسط مأموران امنيتی بازداشت شده‌اند.

با این حال برخی تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند که راه‌پیمایی دوشنبه ۲۵ بهمن حتی در صورت مخالفت دولت برگزار می‌شود.