شرایط جدید پس از استعفای مبارک و ایران‌هراسی از موضوع‌های سرمقاله روزنامه‌های بامداد امروز ايران است.

شرایط جدید پس از استعفای مبارک
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «درک شرایط صحیح منطقه» در مورد کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت و استفاده ایران از این موقعیت است.

نويسنده سرمقاله جمهوری اسلامی نوشته است: «۳۲ سال قبل هنگامی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی در ايران به پيروزی رسيد، بيش‌ترين نگرانی برای سردمداران دو کشور ايجاد شد؛ آمريکا و رژيم صهيونيستی. نگرانی آمريکا به اين خاطر بود که بزرگ‌ترين پايگاه استعماری خود در خاورميانه را از دست داد و رژيم صهيونيستی به اين دليل نگران شد که با از دست دادن شاه ايران، از تکيه‌گاه منطقه‌ای خود محروم گرديد.»

در بخشی از اين سرمقاله آمده است: «اکنون که انقلاب مردم مصر عليه حسنی مبارک جانشين سادات و مهره ديگر آمريکا و رژيم صهيونيستی به نتيجه رسيده، بار ديگر صهيونيست‌ها دچار وحشت شده‌اند و ارکان اين رژيم غاصب و اشغالگر به لرزه درآمده است.»

سرمقاله افزوده: «سقوط رژيم مبارک، فقط سقوط يک رژيم نيست، بلکه آغاز يک انقلاب بزرگ ضد آمريکائی و ضد صهيونيستی در منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست که سيل برخاسته از آن، بساط ديکتاتوری، استعمار و اشغالگری را جمع خواهد کرد. بی‌ترديد، آمريکا و صهيونيست‌ها بیکار نخواهند نشست و هر کاری بتوانند برای پهن کردن مجدد بساط خود در اين منطقه انجام خواهند داد.»

در پایان این سرمقاله می‌خوانيم: ‌«به همين دليل، بهره‌برداری از فرصت پيش آمده برای از بين بردن نفوذ کامل استعمار و زمينه‌های بازگشت مجدد آن، مهم‌ترين وظيفه امروز همه انقلابيون مسلمان در کل منطقه است. جمهوری اسلامی ايران نيز در اين کار بزرگ سهم مهمی را بايد برعهده بگيرد. ما هنگامی می‌توانيم به وظيفه تاريخی خود در اين مرحله عمل کنيم که با درک صحيح شرايط روز، زمينه‌های تفرقه را در داخل از بين ببريم و با عمل به توصيه‌های اسلام وحدت کلمه را سرلوحه کار خود قرار دهيم. حضور گسترده مردم در راه‌پيمائی سراسری يوم‌الله ۲۲ بهمن، علاوه بر آنکه نمايش وفاداری ملت ايران به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، فرياد رسای اين ملت برای دعوت از مسئولين و فعالان سياسی به پرهيز از تفرقه و درک صحيح شرايط منطقه و جهان و تلاش برای بهره‌برداری صحيح و به‌موقع از اين شرايط به نفع ملت‌های مظلوم و ستم ديده است.»

متن کامل سرمقاله

ایران‌هراسی
سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «ايران‌هراسی اين بار با ايرانيوم» در مورد نمایش فیلم ایرانیوم در کانادا است.

در اين سرمقاله آمده است: «ايران‌هراسی يکی از راهبردهای مهم جهان غرب و صهيونيسم بين‌الملل است اين پروژه تازگی ندارد، ايران‌هراسی روی ديگر سکه اسلام‌هراسی است . البته دشمنی غرب با اسلام، ديرپا، تاريخی و عميق است. آنان هر روز در تهاجم صليبی جديدی هستند؛ روزی با اتهامات و ادعاهای واهی، روزی با انتشار مقالات و کاريکارتورهای موهن، يک روز هم با ساخت فيلم تلاش می‌کنند، مبنای فرهنگی و روانی، برای مشروعيت بخشی تجاوزات خود را فراهم آورند.»

اين سرمقاله افزوده: «اکنون در آخرين سناريو جنگ روانی عليه کشورمان فيلم ايرانيوم به مرحله اکران رسيده است. اين فيلم با ترکيب دو واژه ايران و اورانيوم نام گذاشته شده و توسط صندوق کلاريون ساخته شده است. اين موسسه که توسط گروهی از صهيونيست‌ها اداره می‌شود، تلاش کرده در اين فيلم ۴۵ دقيقه‌ای تصويری هولناک از ايران به مخاطب ارائه دهد، مطابق اين فيلم، ايران کمتر از يک سال با داشتن بمب اتم فاصله دارد. فيلم نه فقط تصوير ايران اتمی است که ١١ سپتامبر را نيز به ايران نسبت می‌دهد.»

در بخش ديگری از سرمقاله ابتکار آمده است: «فيلم ايرانيوم در قالب يک مستند به روايت درآمده و در آن کسانی به اظهار نظر پرداخته‌اند که سال‌ها خود به عنوان سرسخت‌ترين دشمنان ايران ايفای نقش کرده‌اند، کسانی چون جان بولتن نماينده افراطی پيشين آمريکا در سازمان ملل به‌طوري که دشمنی‌اش با ايران باعث شده است تا وی به عنوان يک عضو سازمان منافقين در مجامع مختلف به ابراز عقيده بپردازد و يا کسان ديگری چون جيمزو ولسی رئيس سابق سازمان اطلاعات مرکزی سیا، سناتور جان کيل نماينده جمهوری‌خواهان از آريزونا، محسن سازگارا و تعدادی ديگر که همگان از مشخصه بارز ضد ايرانی برخوردار هستند.»

نويسنده سرمقاله افزوده:‌ «اين اقدام همچون گذشته نتيجه معکوس خواهد داشت، چرا که وقتی افکار عمومی می‌دانند در جهان ٣١ هزار کلاهک هسته‌ای جنگی وجود دارد که ١٤ هزار آن، آماده شليک است و ۴۴۱ نيروگاه هسته‌ای که می‌تواند اورانيوم مناسب ساخت سلاح هسته‌ای توليد کند؛ در چنين جهانی به رغم تبليغات گسترده عليه ايران اما تاکنون هيچ‌گونه شاهدی بر اثبات ادعاهای قدرت‌های بزرگ ارائه نشده است. بنابراين افکار عمومی نه فقط تحت تأثير اين فيلم‌ها قرار نخواهد گرفت که اين اقدامات را دليل بر سوء‌نيت سازندگان و نشانه حقانيت ملت ايران تلقی خواهند کرد.»

متن کامل سرمقاله

ساير مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه آرمان با عنوان «مصر و مشابهت سرنوشت همه ديکتاتوری‌ها»

سرمقاله امروز روزنامه دنيای اقتصاد با عنوان «پيچيدگی‌های تعيين مزد کارگران»