عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، امروز، یکشنبه طی مراسمی «دادسرای فرهنگ و رسانه» را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، دادستان تهران هدف از راه‌اندازی این دادسرا را  رسيدگي به جرائم حوزه فرهنگ و رسانه» عنوان کرد و گفت که جرائم حوزه‌های ميراث فرهنگی، اجرايی، سينما و راديو و تلويزيون، شبكه‌های اجتماعی، سرگرمی، سايت‌های اينترنتی، طبيعت و محيط زيست در این دادسرا بررسی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه که سرپرستی این دادسرا به شخص دادستان تهران، واگذار شده، از راه اندازی « يك مجتمع كامل از دادسرا و دادگاه در رابطه با جرائم رسانه‌اي» در دو سال آینده خبر داد.
 
دادستان تهران در حاشيه این مراسم  اتهام فعالان سياسی و مطبوعاتی را که به تازگی بازداشت شده‌اند، «امنيتی» اعلام کرد و افزود در روزهای آينده نيز «پليس و دستگاه‌های ذی‌ربط به وظايف خود عمل خواهند کرد.»
 
ظاهرا‍ً اشاره جعفری دولت‌آبادی به احتمال افزايش بازداشت‌ها است.
 
در چند روز گذشته بیش از ١٠ نفر از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و نزدیکان رهبران مخالف دولت در ایران بازداشت شده‌اند. موج تازه بازداشت‌های سياسی در ايران، چند روز پس از انتشار فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت برای راه‌پیمایی آغاز شد.
 
موسوی و کروبی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور ايران، خواهان صدور مجوز راه‌پيمايی به‌منظور حمايت از «قيام آزادی‌خوانه مردم مصر و تونس» برای روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۸۹ شدند.
 
گفت‌وگوی نرگس محمدی با دادستان تهران
خبرگزاری ايلنا گزارش داده که نرگس محمدی همسر تقی رحمانی نیز در اين مراسم حضور داشته و خواهان ملاقات با دادستان تهران شده است.

بنا بر اين گزاش جعفری دولت‌آبادی به نرگس محمدی گفته است شما حرف‌های خود را در نامه بيان کرده و به نظرم الان بايد در بيمارستان باشيد. اما نرگس محمدی به دادستان گفته «درست است ولی مجبور بودم که به اينجا آمده تا با شما صحبت کنم.»

ایلنا جزییات بیش‌تری از صحبت‌های رد و بدل شده بین دادستان تهران و نرگس محمدی منتشر نکرده است.

با این حال جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به اين پرسش که آيا نامه نرگس محمدی صحت دارد، گفته است: «در مورد نرگس محمدی و يا هر متهم ديگری زمانی که ادعاهايی مطرح می‌شود ما آن‌ها را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهيم و پس از بررسی‌های لازم اقدام مناسب انجام خواهد شد.»

پس از بازداشت تقی رحمانی، نرگس محمدی همسر وی طی نامه‌ای به دادستان تهران از نحوه بازداشت او شکايت کرد. تقی رحمانی که از مشاوران مهدی کروبی در زمان دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بود، شامگاه چهارشنبه ٢٠ بهمن در منزلش بازداشت شد.

نرگس محمدی که ٢٠ خرداد ٨٩ بازداشت شده بود ۱۰ تير سال جاری با وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد. به گزارش وب‌سايت‌های مخالفان دولت، خانم محمدی در هنگام بازداشت دچار بيماری عصبی شده و گاهی دچار فلج عضلانی می‌شود. بنا به گزارش‌ها، خانم محمدی پس از بازداشت همسرش نيز دچار چنين وضعيتی شده است.

جعفری دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره حمله به رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در يکی از مساجد تهران گفت: در اين رابطه گزارشی به دست ما نرسيده است.

منتجب‌نيا امروز در گفت‌وگو با وب‌سايت کلمه حمله به خود و فرزندش را تأييد کرده است. اما وب‌سايت‌های حامی دولت به نقل از بسيج مسجد امام صادق، اين حمله را «دروغ» خوانده‌اند.