نمايندگان مجلس شورای اسلامی ايران، امروز سه‌شنبه با سردادن شعار‌هايی در مجلس خواهان «اعدام» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت شدند.

به گزارش وب‌سايت خبرآنلاين، نمايندگان با شعار «مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی، فريادهای خود را آغاز کرده و سپس اين شعارها به فرياد “موسوی، کروبی اعدام بايد گردند”، تغيير يافت.»

علی لاريجانی، رئيس مجلس نيز راه‌پيمايی مخالفان در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ٨٩ را دارای «ماهيت آمريکايی و صهيونيستی» توصيف کرد و آن را «محکوم» نمود.

موسوی و کروبی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور، خواهان صدور مجوز راه‌پيمايی برای دوشنبه ۲۵ بهمن به‌منظور حمايت از مردم مصر و تونس که به تازگی عليه حاکمان‌شان قيام کرده‌اند، شده بودند. اما وزارت کشور به اين درخواست پاسخ رسمی نداد.

علی لاریجانی بدون اشاره به نام اين دو رهبر مخالف دولت گفت «آقايانی که اطلاعيه صادر کردند در دام آمریکا افتادند.» وی شکل‌گيری راه‌پيمايی ۲۵ بهمن را با «تحريک آمريکا» ارزيابی کرد.

رئيس مجلس افزود اگر وزارت کشور به اين راه‌پيمايی مجوز می‌داد، «مجلس قطعاً با وزير کشور برخورد می‌کرد.»

وی گفت: ‌«اگر بخواهند عليه پيامبر و دين تظاهرات راه بياندازند، ما بايد اجازه بدهيم؟ راهپيمايی ديروز به مراتب بدتر از اين بود.»

علی لاريجانی در پايان سخنان خود در مجلس، دستور داد تا کميته‌ای برای بررسی ماهيت «جريان فتنه» تشکیل شود. مقامات ایران، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته را «فتنه‌گر» می‌نامند.

در همين حال سازمان عفو بين‌الملل، «سرکوب» تظاهرات مخالفان دولت ایران را «تازه‌ترين تلاش دستگاه‌های حکومتی برای جلوگيری از فعاليت مخالفان و خاموش کردن صدای دگرانديشان» خواند.

ويليام هيگ وزير امور خارجه بريتانيا هم گفته است که مقام‌های ايرانی بايد به حق آزادی بيان و تجمع مسالمت‌آميز مردم احترام بگذارند.

هيلاری کلينتون، وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته از اعترضات مخالفان در ایران، حمایت کرد.

در تجمعات روز گذشته که در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز گزارش شده است، يک نفر در تهران بر اثر شليک گلوله جان خود را از دست داده و چندين نفر مجروح شده‌اند.

خبرگزاری‌های فارس و مهر با اعلام اين خبر، این تیراندازی را به اعضای «سازمان مجاهدين خلق» و «اغتشاشگران» نسبت داده‌اند.

همچنین خبرگزاری فارس به نقل از اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های ایران اعلام کرده فردی که روز گذشته کشته شده، دانشجوی دانشگاه هنر بوده است.

این تشکل دانشجویی، این دانشجو را «قربانی فساد و توطئه موسوی و کروبی» خوانده است.