سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران می‌گويد در تجمعات روز گذشته مخالفان دولت، چند نفر از «منافقان» بازداشت شده‌اند که پرونده آن‌ها در حال تکميل است.

جمهوری اسلامی ایران از سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان «منافقین» نام می‌برد. رادان به شمار دقیق بازداشت‌شدگان و هویت آن‌ها اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رادان گفت: «منافقان ظرف چند روز گذشته بسيار تلاش کردند که در ۲۵ بهمن کشتاری را راه بياندازند که با همراه نشدن مردم اين هدف شوم آنان محقق نشد.»

رادان همچنین خبر داد در تجمعات روز گذشته يک نفر کشته شده و ۹ نفر مجروح شده‌اند که حال يکی از مجروحان نيز وخيم گزارش شده است.

اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های ایران نیز طی اطلاعیه‌‌ای گفته است فرد کشته شده، «دانشجوی دانشگاه هنر بوده که قربانی فساد و توطئه دو رأس فتنه يعنی موسوی و کروبی شده است.»

پیش از این اخباری مبنی بر تیراندازی به معترضان در برخی سایت‌های خبری منتشر شده بود. برخی شاهدان عینی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با زمانه مجروح شدن چند نفر از معترضان در اثر شلیک گلوله را تأیید کرده بودند.

یک شاهد عینی به رادیو زمانه گفت که حدود ساعت ١٧:٣٠ روز دوشنبه، دو پسر جوان در خیابان قصرالدشت تیر خوردند و به بیمارستان منتقل شدند، به گفته وی این گلوله از طر ف نیروهای ضد شورش شلیک شد.

یک شاهد عینی دیگر نیز در گفت‌وگو با زمانه از زخمی شدن یک زن از ناحیه دست و انتقال او به بیمارستان خبر داد. وب سایت جنبش راه سبز (جرس) و بامداد خبر نیز این گزارش را تأیید کرده‌اند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران در بخش دیگری از سخنانش، شمار معترضان در روز دوشنبه را «گروهی اندک از فتنه‌گران» توصيف کرد.

وی گفت: «همچنين ۱۵۰ نفر از اين اغتشاشگران اقدام به آتش کشيدن سطل زباله‌ها و ويرانی بی‌آر‌تی‌ها کردند اما حضور به موقع نيروهای امنيتی مانع از تخريب زياد اموال عمومی شد.»

با اين حال خبرگزاری‌های بين‌المللی شمار معترضان را ده‌ها هزار نفر برآورد کرده‌اند.

مخالفان دولت ایران، روز گذشته در پی فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالف دولت برای راه‌پیمایی در حمایت از قیام مردم مصر و تونس به خیابان‌ها آمده بودند.

با این حال این راه‌پیمایی به تظاهرات ضددولتی تبدیل شد.