کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از سمت خود استعفا داد.

کی‌روش استعفا داد

کارلوس کی‌روش در پی جنجال‌ها و مشکلات پیش‌آمده در اردوی تیم ملی در امارت شنبه ۱۸ دی‌ماه از سمت خود استعفاء داد. امیر عابدینی، سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران به صورت کتبی استعفای خود را تقدیم کرده‌است.

تیم ملی فوتبال ایران برای یک اردوی تدارکی در امارات به سر می‌برد. کی‌روش اما بازیکنان تیم خود را در بازگشت به ایران همراهی نکرد.

در طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر خروج بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی منتشر شده‌بود. بر اساس گزارش‌ها، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس و سرمربی سابق تیم ملی ایران از دراختیار قراردادن بازیکنان به اردوی تیم ملی ناراضی بوده و این امر به اختلاف بین او با کی‌روش دامن زده‌بود.

عابدینی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورزشی «نود» گفت که کی‌روش به دلیل مسموم‌بودن فضا و سخت‌شدن شرایط استعفا کرده‌است. او استعفای کی‌روش را روشی برای امتیازگرفتن از فدراسیون فوتبال ندانست.

بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که کارلوس کی‌روش در سرمربی‌گیری تیم ملی ایران موفق بوده‌است. اگر او بر سر کار بماند و با ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برسد، تنها مربی‌ای در تاریخ فوتبال خواهد بود که تیم‌های خود را چهاربار به جام جهانی رسانده‌است.