جوانی ۱۷ ساله در بیرجند که می‌خواست با پریدن از پل عابر پیاده خودکشی کند، توسط آتش‌نشانی و پلیس نجات یافت.

تصویری که ایسنا از قصد خودکشی یک جوان در بیرجند منتشر کرده است.
تصویری که ایسنا از قصد خودکشی یک جوان در بیرجند منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پلیس در خراسان جنوبی، جوانی ۱۷ ساله که قصد داشت با پریدن از پل عابر میدان آزادی شهر بیرجند خودکشی کند، با یاری مأمورین نیروی انتظامی و آتش‌نشانی از مرگ نجات یافت.

چند روز پیش نیز دختر جوانی با پریدن از پل عابر پیاده خیابان مدرس بیرجند اقدام به خودکشی کرده بود.

رئیس سازمان بهزیستی ایران گفته است که اورژانس اجتماعی این سازمان در سال گذشته موفق شده چهار هزار و ۲۰۰‌ نفر را از خودکشی منصرف کند و «به چرخه زندگی بازگرداند».

با این حال، افزایش شمار خودکشی در ایران و شیوع آن در میان افراد کم‌سن و سال و دانش‌آموزان به یکی از مشکلات جدی در ساختار اجتماعی ایران تبدیل شده است.

در ماه‌های اخیر، دو دختر نوجوان در محله جنت‌آباد تهران با پریدن از بالای یک ساختمان به زندگی خود خاتمه دادند. پیش از آن هم دو پسر جوان در یاسوج در تصمیمی مشترک و در کوه‌های اطراف شهر خود را حلقه آویز کردند.

در موردی تازه‌تر یک دختر و پسر جوان، ۲۸ مردادماه در منطقه جنگلی اطراف کیاسر ساری همزمان خود را به دار آویختند.: خودکشی یک دختر و پسر با هم در اطراف ساری

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ناامیدی را مهم‌ترین علت خودکشی در جامعه اعلام کرده و خواسته که رسانه‌ها از جمله صدا و سیما بیشتر برنامه‌های نشاط‌آور پخش کنند.

حسین اسدبیگی گفته بیش از ۹۰ درصد افرادی که دست به خودکشی می‌زنند دچار اختلالات روانی هستند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

یک زندانی در زندان قزل‌حصار کرج خودکشی کرد

مهم‌ترین دلیل خودکشی در ایران: ناامیدی

۴۲۰۰ ایرانی در یک سال از خودکشی نجات یافتند