جمعی از فعالان دانشجویی، زنان و حقوق بشر، با تشکیل کمپینی برای حمایت از بهاره هدایت، فعال دانشجویی و عضو جنبش زنان ایران در صدد جلب توجه نهادهای دانشجویی، دولت‌مردان دنیا و نهادهای حقوق بشری به شرایط ویژه این زندانی سیاسی هستند. 

این کمپین که در آستانه سالروز تولد بهاره هدایت آغاز به کار کرده، طی فراخوانی اعلام کرده است که این زندانی سیاسی فقط به خاطر «انتقادهای شجاعانه‌اش» بازداشت شده و حکومت ایران می‌بایست هرچه سریع‌تر او را آزاد کند. 

نوشتن مطالبی درباره فعالیت‌های بهاره هدایت، تهیه و ارسال پوستر و ویدئوهای کوتاه برای تبریک سالگرد تولد وی، تبلیغ و امضای نامه سرگشاده‌ برای درخواست آزادی بهاره هدایت و کاشتن درخت یادبود برای وی در دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله برنامه‌های این کمپین است. 

بهاره هدایت متولد ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۰، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت است و در کمپین یک میلیون امضا برای تغییر در قوانین نابرابر علیه زنان نیز فعال بود. 

وی نیمه شب دهم دی ماه ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار طی چهار سال اخیر توسط وزارت اطلاعات بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین شد. دادگاه انقلاب وی را به ۹ سال و نیم زندان محکوم کرده و در حال حاضر وی در بند متادون زندان اوین تهران در حال سپری کردن ایام محکومیت خود است. 

بهاره هدایت نخستین بار در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵ در جریان تجمع اعتراضی فعالان جنبش زنان در میدان هفت تیر بازداشت شد. وی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۶ برای دومین بار در تحصن اعضای دفترتحکیم وحدت مقابل دانشگاه امیرکبیر دستگیر شد و پس از آن نیز تابستان ۸۷ در منزل پدری و هنگام سال تحویل ۸۸ مقابل زندان اوین بازداشت شده بود. 

این فعال دانشجویی چندی پیش به دلیل ارسال مطلبی به مناسبت روز دانشجو از داخل زندان، مجددا به دادسرا احضار و با پرونده قضایی جدیدی روبه‌رو شده است. وی در طول سه ماه گذشته ازداشتن ملاقات‌های هفتگی و تماس تلفنی محروم بوده و تا کنون اجازه استفاده از مرخصی نیز به وی داده نشده است. 

 بنا به فراخوان منتشر شده از سوی کمپین بهاره هدایت، فعالیت‌های این کمپین تا زمان آزادی وی ادامه خواهد داشت.