در دو رويداد جداگانه در ولايات کنر و ننگرهار در شرق افغانستان، ۸۸ تن از شورشيان طالبان کشته شدند.

بنا به گزارش دفتر مطبوعاتی نظاميان بين‌المللی در حوزه شرق افغانستان درعمليات مشترک نيروهای خارجی و افغان که در مناطق مرزی ولايت کنر با پاکستان، آغاز شده است تا کنون بيش از ۸۰ تن از طالبان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان نيز با انتشار اطلاعيه خبری، اعلام کرد که در اين عمليات « ده‌ها شورشی» کشته و ۱۸ نفر آنان بازداشت شده‌اند.

بر پايه اين اطلاعيه؛ در جريان نبرد با شورشيان، شش نظامی خارجی و دو سرباز ارتش افغانستان نيز کشته شده‌اند.

در جريان نبرد با شورشيان، شش نظامی خارجی و دو سرباز ارتش افغانستان نيز کشته شده‌اند

در اين عمليات که ابتدای هفته جاری در شهرک سرکانو، آغاز گرديد، تا کنون ۱۰ انبار اسلحه و مهمات شورشيان نيز کشف و ضبط شده است.

اما ذبيح‌الله مجاهد، ازسخنگويان طالبان تنها مرگ يک عضو اين گروه را تأييد کرد و گفت که در نبردهای ولايت کنر، نظاميان خارجی و افغان متحمل «تلفات سنگين» شده‌اند.

در رويدادی ديگر در شهر جلال‌آباد، مرکز ولايت ننگرهار در شرق افغانستان، هفت تن از شورشيان پس از هجوم بر فرودگاه اين شهر، کشته شدند.

ژنرل علی‌شاه پکتياوال، فرمانده پليس ننگرهار گفت حمله شورشيان که نيمه‌شب سه‌شنبه ۱۶ فروردين، صورت گرفت، به ناکامی انجاميد.

به گفته وی، در اين هجوم شورشيان که نزديک به ۲۰ دقيقه طول کشيد، به نيروهای امنيتی داخلی و بين‌المللی آسيبی نرسيده اما اجساد هفت از مهاجمان در ميدان نبرد باقی مانده است.

سال گذشته، طالبان دو بار برفرودگاه جلال‌آباد حمله کردند که طی آن شماری از حمله‌کنندگان و نظاميان داخلی و خارجی کشته شدند.