به گفته معاون مدیرکل بحران استان گلستان در نیروگاه برق علی‌آباد کتول در این استان انفجاری به وقوع پیوسته که باعث مصدومیت ۹ کارگر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پنچ‌شنبه، ۱۳ اسفندماه، حمیدرضا منتظری، معاون مدیرکل بحران استان گلستان گفت: «پیش از ظهر امروز تعدادی از کارگران در حال عملیات سرویس‌کاری و جوشکاری خط گاز در نیروگاه برق شهرستان علی‌آباد کتول بودند که ناگهان در حوالی ساعت ۱۱:۳۰ انفجاری در این قسمت رخ داد.»

به گفته منتظری از میان ۹ مصدوم، چهار مصدوم سرپایی درمان شده‌اند و پنج مصدوم دیگر به علت سوختگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

معاون مدیرکل بحران استان گلستان افزود: «آتش‌سوزی به سرعت مهار شد و به نظر نمی‌رسد نیروگاه خسارت چندانی دیده باشد.»

احمد تجری مفرد، فرماندار علی‌آباد کتول نیز در این رابطه گفت: «سوخت اصلی نیروگاه گاز است که به علت حادثه امروز و اختلال در روند گازرسانی و به منظور جلوگیری از متوقف شدن کار تولید برق، سوخت گازوئیل به عنوان جایگزین وارد چرخه مصرف شد و نیروگاه مجددا در مدار تولید قرار گرفت.»

شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان در شمال ایران واقع است. نیروگاه برق شهرستان علی آباد کتول، تنها نیروگاه استان گلستان است.

این نیروگاه برق با مصرف گاز در شرق گرگان، مرکز استان گلستان، بخشی از برق شهرهای شمالی کشور را تولید می‌کند که در زمستان اخیر و به دلیل کمبود گاز برای مدتی با سوخت جایگزین نفت و گاز در مدار تولید قرار داشت.

آمار مرگ یا مجروح شدن در حین کار در ایران کماکان بالاست و بخشی از کارگران از شرایط امن و استاندارد در محل کار برخوردار نیستند.

از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال ۲۳۸ تن در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. این آمار را مدیر کل پزشکی قانونی تهران اعلام کرده است.

برآورد می‌شود که آمار واقعی حوادث کار بیشتر از میزان رسمی باشد و به سبب غیرقانونی کار کردن بخشی از کارگران، حوادثی که در حین کار برای آنان رخ می‌دهد در جایی ثبت نمی‌شود.

سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی، کمبود اکسیژن به دلیل فراهم نشدن ایمنی کار برای کارگران از سوی کارفرما از عوامل مرگ ناشی از حوادث کار است.

بیشتر بخوانید: