حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس ایران گفته که آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به اعضای جبهه پایداری توصیه کرده است برای انتخابات ریاست جمهوری به سراغ ابراهیم رئیسی بروند.

ابراهیم رئیسی بازمانده قضاتی است که نقش پررنگی در اعدام مخالفان جمهوری اسلامی داشتند.
ابراهیم رئیسی بازمانده قضاتی است که نقش پررنگی در اعدام مخالفان جمهوری اسلامی داشتند.

به‌گزارش سایت «انتخاب» حسین‌علی حاجی‌دلیگانی که خود عضو جبهه پایداری است تأیید کرد که محمدتقی مصباح‌ یزدی با ابراهیم رئیسی تلفنی تماس گرفته و از او خواسته است تا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.

حاجی‌دلیگانی گفت: «در جلسه‌ای که اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح‌یزدی داشتند، ایشان توصیه فرمودند که برای انتخابات ریاست جمهوری به سراغ آقای رئیسی بروید و اگر شرایطی فراهم شد که به صحنه رقابت انتخاباتی ورود پیدا کرد از وی حمایت کنید.»

جبهه پایداری دو سال پس از رویدادهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ تشکیل شد. در این جبهه افرادی از اعضای دولت‌های نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد، برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و برخی اعضای قرارگاه عمار حضور دارند. مصباح یزدی را تئوریسین این جبهه می‌دانند.

حاجی‌دلیگانی گفت اگر اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) هم بر روی انتخاب ابراهیم رئیسی به توافق برسند اتفاق «میمون و مبارکی در جهت حفظ وحدت بین اصولگرایان رقم خواهد خورد».

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) متشکل از نیروهای اصولگرای مخالف دولت یازدهم هستند.

ابراهیم رئیسی تا پیش از مرگ عباس واعظ طبسی مسئولیت قضائی داشت. او بازمانده قضاتی است که نقش پررنگی در اعدام مخالفان جمهوری اسلامی داشتند. پس از مرگ واعظ طبسی، رئیسی با حکم رهبر جمهوری اسلامی مسئولیت آستان قدس رضوی، یکی از ثروتمندترین نهادهای دینی ایران را عهده‌دار شده است.

پیش از این ۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان در نامه‌ای به مقامات عالی‌رتبه از کاندیداتوری رئیسی حمایت کرده و از مقامات خواسته‌ بودند تا شرایط را برای حضور او فراهم کنند.

آن‌ها در نامه خود نوشته‌ بودند که عملکرد یک‌ساله رئیسی در سمت تولیت آستان قدس رضوی مثبت بوده و نامزدی او «نیاز امروز کشور به یک رئیس جمهور شجاع و انقلابی در مقطع حساس کنونی» را برآورده می‌کند.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در میان اصولگرایان همچنان تشتت وجود دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا بر این تشتت غلبه کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: