کلیات لایحه اصلاح قانون کار به تصویب کمسیون اجتماعی مجلس نرسید.

سرانجام کمیسیون اجتماعی مجلس به رد لایحه اصلاح قانون کار رای داد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به رد کلیات لایحه اصلاح قانون کار رای داد.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۱ فروردین به خبرگزاری مهر گفت این لایحه به دلیل اینکه «جامع  با هدف تامین منافع شرکای اجتماعی نبود» در کمیسیون رد شد.

به گفته او «مصوبه رد کلیات به صحن علنی مجلس ارسال می شود».

خدادادی دلیل رد این لایحه را «نارضایتی و عدم رعایت سه جانبه‌گرایی» اعلام کرد و  گفت که رد کلیات لایحه اصلاح قانون کار «صحن علنی مجلس هم به تصویب می رسد.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در صورتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواستی برای بازگشت لایحه اصلاح قانون کار بدهد،این لایحه پیش از طرح رد کلیات به دولت بازگردانده خواهد شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران پیش از این گفته بود که چنانچه همه تشکل‌های کارگری خواستار بازگشت این لایحه باشند، دولت برای پس گرفتن آن اقدام خواهد کرد.

دولت حسن روحانی تیر ۹۵ لایحه اصلاح قانون کار را که پیش‌تر از مجلس بازگردانده شده بود، بار دیگر به مجلس فرستاد که با انتقاد تشکل‌های کارگری روبرو شد.

پس از شدت گرفتن انتقادها، دولت و مجلس با تشکیل کمیته ویژه‌ای اعلام کردند که خواسته‌های کارگران در این لایحه گنجانده خواهد شد. اما آن‌گونه که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است، کارگران و کارفرمایان بر سر ماده هفت لایحه اصلاح قانون کار به توافق نرسیدند.


در همین زمینه

دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نگرفته است