پزشکی در میشیگان به انجام عمل ناقص‌سازی روی زنان متهم شده است.

جومانا ناگاروالا، متهم است که در ۱۲ سال گذشته روی دختران ۶ تا ۸ ساله، در یک مطب در دیترویت، عمل ناقص‌سازی جنسی را انجام داده است.

محاکمه این پزشک نخستین مورد از نوع خود است.

اگر تمام اتهامات علیه جومانا ناگاروالا، ۴۴ ساله ثابت شود، او به حبس ابد محکوم خواهد شد. ناگاروالا قرار بود که روز پنج‌شنبه ۱۳ آوریل در دادگاه حاضر شود.

Jumana Nagarwala.
جومانا ناگاروالا

مقامات وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کردند که این اولین بار در تاریخ آمریکاست که فردی پس از تصویب قانون ممنوعیت ناقص سازی جنسی زنان در سال ۱۹۹۶ و بازنگری آن در ۲۰۱۳ به دلیل انجام چنین عملی، متهم می‌شود.

ختنه زنان یکی از انواع خشونت علیه زنان است که در ایلات متحده آمریکا یک جرم فدرال به حساب می‌آید. دانیل لمیش، وکیل آمریکایی می‌گوید که انجام این عمل هیچ محلی در جامعه مدرن ندارد و کسانی که مرتکب آن شوند بر اساس قانون فدرال مجازات خواهند شد.

پلیس فدرال آمریکا و گروه بخش تحقیقات امنیت داخلی بعد از دریافت گزارش‌هایی از انجام این عمل از سوی ناگاروالا، وارد عمل شدند. او اکنون متهم به انجام عمل ناقص سازی جنسی، جابه‌جایی به قصد مشارکت در فعالیت‌های جنسی غیرقانونی و دروغگویی به مقامات فدرال است.

کارآگاهان از دو دختر ۷ ساله اهل مینه سوتا که به نظر می‌رسد از سوی ناگاروالا ختنه شده‌اند، بازپرسی کرده‌اند. مکالمات ضبط شده تلفنی، قبض‌های هتل و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که این دو دختر همراه مادران‌شان به میشگیان سفر کرده‌اند.

یکی از دختران گفته که به او گفته شده است که برای ملاقات پزشک می‌روند تا «میکرب‌ها» را از بدنش خارج کنند. او گفته که ماگاروالا اندام جنسی او را به شدت «فشار» داده و به او پدی داده که در شورتش بگذارد.

دختر دوم گفته که از شدت درد فریاد می‌زده و بعد از آن نمی‌توانسته راه برود و تمام نیم‌تنه پایینش درد می‌کرده. یک دستکش متعلق به دختر دوم بعدا در کلینیک پیدا شده. پدر و مادر او به کارآگاهان گفته‌اند که دخترشان را برای «بهداشت و پاکیزگی» پیش ناگاروالا برده‌اند.

هر دو دختر ناگاروالا را از روی عکس شناسایی کرده‌اند و گفته‌اند که از آنها خواسته شده درباره این موضوع با کسی حرف نزنند. دو پدر و مادر دیگر هم تایید کرده‌اند که ناگاروالا روی دختران آنها عمل ختنه را انجام داده است.

ناگاروالا گفته که هرگز عمل ناقص‌سازی جنسی را روی دختران انجام نداده و می‌دانسته که این کار بر اساس قوانین آمریکا جرم است.

یک مقام پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که مقامات این کشور تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن به این «عمل وحشیانه» انجام خواهند داد.

جاها دوکوره، یک نجات‌یافته از عمل ناقص سازی جنسی و ساکن آتلانتا که مسوول یک کمپین پیشرو در زمینه مبارزه با عمل ختنه است، می‌گوید که این پرونده تنها یک نمونه از مشکلی است که وجود دارد.

او گفته این عمل نباید در آمریکا یا هیچ جای دیگر دنیا اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

ناقص‌سازی جنسی زنان، تیغ کشیدن بر زنانگی

پزشک مصری که دختری را ختنه کرده بود مجازات شد

ختنه؛ تیغی که ۲۰۰ میلیون زن جهان را زخمی کرده است