پدر مجید اسدی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته که فرزندش ۵۰ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات اوین، بدون دسترسی به وکیل، بازجویی شده است.

مجید اسدی، فعال دانشجویی سابق ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در شهر کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
مجید اسدی، فعال دانشجویی سابق ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در شهر کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

محمد اسدی پدر مجید اسدی، ضمن اعلام این خبر گفت مسئولان قضایی هنوز درباره اتهامات فرزندش چیزی نگفته‌اند.

او افزود پرونده‌ فرزندش در مرحله بازپرسی است و احتمالاً پس از ارسال پرونده به دادگاه برای او وکیل خواهند گرفت.

مجید اسدی، فعال دانشجویی سابق و دانش‌آموخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ بدون آن‌که احضاریه‌ای دریافت کرده باشد، از سوی مأموران وزارت اطلاعات در شهر کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به‌نقل از یک منبع آگاه گفته است که پس از بازداشت مجید اسدی، مأموران خانه و محل زندگی‌اش را بازرسی کرده و وسایلی مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه و کتاب‌هایش را با خود برده‌اند.

مجید اسدی پیش از این نیز دو بار بازداشت شده بود. بار نخست وزارت اطلاعات او را در روز ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ دستگیر و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد کرد. بار دوم در اسفند ۱۳۸۸، در جریان اعتراضات گسترده به انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری، دادگاه انقلاب او را به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد و مجید اسدی ۱۳ مهر ۱۳۹۰ به بند زندانیان سیاسی و عقیدتی ۳۵۰ اوین منتقل شد و ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان محکومیت آزاد شد.

مجید اسدی از درد کمر و ستون فقرات رنج می‌برد و در زندان به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.