دست‌کم ۱۴۰ سرباز افغان در حمله اعضای گروه طالبان به یک پایگاه نظامی کشته شدند.

نیروهای امنیتی افغان در حال ورود به پایگاه هدف‌قرارگرفته – عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گروه طالبان جمعه ۲۱ آوریل در خونبارترین حمله این گروه به یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان دست‌کم ۱۴۰ سرباز افغان را قتل عام کرد.

حدود ۱۰ عضو مسلح طالبان که یونیفورم‌های ارتش افغانستان را بر تن داشتند و سوار بر خودروهای نظامی این ارتش بودند، به درون یک پایگاه نظامی در شهر مزارشریف وارد شدند. آنها به روی سربازانی که مسجد را پس از نماز ترک می‌کردند یا در حال خوردن شام بودند، آتش گشودند. حمله‌کنندگان علاوه بر مسلسل از نارنجک‌پرتاب‌کن هم استفاده کردند.

یک مقام محلی در مزارشریف به رویترز گفت که آمار اعلام‌شده پیشین مبنی بر مرگ ۵۰ تن افزایش یافته و دست‌کم ۱۴۰ سرباز کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند. یک مقام آمریکایی پیشتر از کشته و مجروح‌شدن ۵۰ تن خبر داده‌بود.

مقام‌های محلی دیگر نیز به این خبرگزاری گفته‌اند که شمار کشته‌ها حتی از ۱۴۰ تن نیز بیشتر است. دولت افغانستان هنوز آمار رسمی تلفات این حمله را اعلام نکرده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان شنبه ۲۲ آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در تلافی کشته‌شدن چندین رهبر ارشد این گروه در شمال افغانستان بوده‌است.

نیروهای ائتلاف ناتو در افغانستان چندین مشاور نظامی به پایگاه هدف‌قرارگرفته اعزام کردند تا به سربازان افغان کمک کنند، اما فرماندهی ناتو اعلام کرد که سربازان بین‌المللی در جریان پاسخ به این حمله وارد کارزار نشدند.