از این پس در اتریش پوشش کامل زنان در اماکن عمومی و پخش قرآن قابل مجازات خواهد بود. دولت این کشور سرانجام لایحه ممنوعیت روبند (برقع) را که به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود تصویب کرد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این لایحه سه‌شنبه شب ۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت به‌تصویب رسید.

ممنوعیت روبند بخشی از بسته مهاجرتی و تطبیق مهاجران با جامعه است که در آن پخش قرآن نیز ممنوع شده است.

ائتلاف سوسیال دمکرات‌ها و محافظه‌کاران این بسته را که از ماه مارس در مورد آن بحث می‌شود، به‌رغم تلاطمات شدید سیاسی و انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر تصویب کرده است.

در کنار پوشش کامل بدن برخی دیگر از لباس‌ها که چهره زنان را می‌پوشانند در اماکن عمومی ممنوع شده است.

از ماه اکتبر آینده این نوع پوشش تا ۱۵۰ یورو جریمه خواهد داشت. این‌که چه تعداد زن در اتریش شامل این قانون می‌شوند روشن نیست. این قانون هم از سوی حزب سبزها و هم حزب دست راستی آزادی اتریش که آن را ناکافی می‌دانست مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بسته مهاجرتی و تطبیق مهاجران با جامعه همچنین وظایفی را برای مهاجران و پناهجویان در نظر گرفته است. بر این اساس آن‌ها باید دوره‌های آموزشی زبان آلمانی و ارزش‌های اجتماعی جامعه اتریش را بگذرانند. این تدابیر برای پناهجویان و مهاجرانی در نظر گرفته شده‌اند که چشم‌انداز ماندن آن‌ها در اتریش مشخص شده باشد.

همچنین متقاضیان پناهندگی باید فعالیت‌های اجتماعی بدون دستمزد نیز انجام دهند. کسانی که حاضر به این کارها نشوند، حداقل درآمد آن‌ها کاهش خواهد یافت. اقدامات فوق به‌منظور آماده کردن مهاجران برای بازار کار در نظر گرفته شده است.

چندین کشور اروپایی دیگر هم محدودیت‌های قانونی مشابهی را ایجاد کرده‌اند. فرانسه و بلژیک در سال ۲۰۱۱ قانون ممنوعیت روبند را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: