محمدحسن رحیمیان آن‌چه در انتخابات ریاست جمهوری رخ داد را «به مصلحت نظام و انقلاب» دانست و آراء ابراهیم رئیسی را «مؤمنانه و خالص» نامید. او گفت در این انتخابات «شکستی اتفاق نیفتاده است».

محمدحسن رحیمیان، رئیس جمنا: فاجعه‌ای رخ نداده، شکستی اتفاق نیفتاده
محمدحسن رحیمیان، رئیس جمنا: فاجعه‌ای رخ نداده، شکستی اتفاق نیفتاده

محمدحسن رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) در همایش این ائتلاف اصولگرایان گفت ۱۶ میلیون رأی ابراهیم رئیسی «عدد کمی نیست» و آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران وقتی نهضت خود را شروع کرد «۱۶ نفر هم نداشت» و فیضیه قم هم او را نمی‌شناخت.

رحیمیان افزود: «برخی از دوستان که تجربه کمی دارند فکر می‌کنند در این انتخابات فاجعه‌ای رخ داده، اما شکستی اتفاق نیفتاده است.»

او جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان را که به حسن روحانی رأی دادند متهم کرد که برای به‌دست آوردن رأی تخلف کرده، «دین و انقلاب و ارزش‌ها» را فروخته و به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا «آرای سیاه» را هم جذب کنند.

رئیس جمنا اما آراء ابراهیم رئیسی را «۱۶ میلیون رأی مؤمنانه خالص» نامید و گفت اصولگرایان روی «اصول و ارزش‌ها» پافشاری کردند.

پیش از محمدحسن رحیمیان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز در همایش جمنا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را شکست اصولگرایان ندانسته و گفته بود این جناح اشتباهی در انتخابات نکرده است. او گفته بود: «ما احساس شکست نمی‌کنیم و برای برنامه‌های بعد احساس آمادگی داریم.» موحدی کرمانی نیز ۱۶ میلیون رأی رئیسی را «حلال» دانسته بود.

در همین حال رئیس جمنا ۲۳ میلیون رأی حسن روحانی را «متعلق به انقلاب و نظام» خواند و آن‌هایی که به‌گفته او در دادن رأی اشتباه کردند را خودی عنوان کرد و گفت: «آن‌ها را از خودمان می‌دانیم و باید جذبشان کنیم.»

رحیمیان گفت در شرایط کنونی مسئولیت جمنا «خطیرتر از مسئولیت جبهه و زمان جنگ» است و «اکنون در طرف مقابل کل جبهه استکبار ایستاده است و باید جبهه حق با آنان مبارزه کند».

او با بیان این‌که «آن‌چه واقع شده به مصلحت نظام و انقلاب بوده» مبارزه کنونی اصولگرایان در عرصه سیاسی را پیچیده عنوان کرد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و بیشتر گروه‌های اصولگرا برای نخستین بار، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توافق کرده و به یک نفر (ابراهیم رئیسی) رأی دادند.

در این دوره حسن روحانی با کسب ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رأی (۵۷٫۱۳ درصد) پیروز شد. ابراهیم رئیسی ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رأی (۳۸٫۳۰ درصد) به‌دست آورد و نفر دوم شد.

بیشتر بخوانید: