غلامعلی حداد عادل، از مقامات پرسابقه که در انتخابات پیشین مجلس شکست خورد و نتوانست صندلی ثابت خود را حفظ کند، موضوع نقش ابراهیم رئیسی، کاندیدای ناکام اصول‌گرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را در کشتار تابستان ۶۷ پیش کشیده و به شدت به حسن روحانی تاخته که چرا در مناظرات انتخاباتی به مسئله کشتارها اشاره کرده است.

حداد عادل: «ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم.»
حداد عادل: «ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم.»

حداد عادل، در مراسم افطاری “جامعه اسلامی مهندسین”، از تشکل‌های باسابقه اصول‌گرایان، سخنرانی کرده و در آن به بررسی انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

آنچنان که خبرگزاری “ایلنا” گزارش کرده است، حداد عادل نخست به ستایش نظام پرداخته و گفته است:

«ما با حکومت دینی بهترین شکل دمکراسی را به دنیا عرضه کردیم. به نظرم مسئله‌ای که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از آن هراس دارند، الگو شدن جمهوری اسلامی ایران است.»

او در ادامه به حسن روحانی حمله ور شده است که چرا در حالی که جمهوری اسلامی الگو است، او در مناظرات به کشتار مخالفان در طول عمر نظام اشاره کرده است:

«اگر فردا در جامعه جهانی به ما بگویند ۳۸ سال قاتل بودید و حکم قتل صادر کردید و رییس‌جمهورتان این را بیان کرده که آدمهایی بودند در  نظام شما که کارش دادن حکم اعدام بوده چه باید بگوییم؟»

حداد عادل در این سخنان به طور مشخص به موضوع مطرح بودن نقش ابراهیم رئیسی در هیئت مرگ، هیئت تصمیم‌‌گیرنده در کشتار بزرگ زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ اشاره کرده و گفته است:

«آیا این سخن خردمندانه‌ای بود که بگویند مردم به کسی که ۳۸ سال حکم قتل و زندان امضا کرده رای نمی‌دهند؛ یعنی اینطور باید رقیب خود را از میدان به در کرد؟ اتفاقا آقای رییسی در  همه عمر قضایی  خود یک حکم قتل هم صادر نکرده است.»

غلامعلی حداد عادل اما بلافاصله افزوده است که اگر رئیسی حکم قتل هم صادر کرده باشد، باید مردم سپاسگزار او باشند:

«بر فرض اینکه کسی قاضی بود حکم قتل  چه کسی را صادر کرد؟ مگر غیر این است که شما در زیر پوست مردم قصه منافقین را مطرح کردید. آیا نباید ملت از همه کسانی که شر اینها را از سر مردم  کم کردند ممنون باشند؟»


بیشتر بخوانید، درباره ابراهیم رئیسی