سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنانی در کرمان به‌شدت از رهبر جمهوری اسلامی دفاع کرد و گفت نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات «رهبر» گفته شود. او همچنین گفت «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و کسی نباید سپاه را مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

قاسم سلیمانی در این سخنرانی به نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه از جمله در سوریه و یمن اشاره کرد و گفت امروز جمهوری اسلامی جزو «عزیزترین کشورها»ست و قدرت آن نیز «ده‌ها برابر» شده است.

فرمانده سپاه قدس در دفاع از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت در کشور «نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات رهبری» گفته شود و اگر گفته شد گناه کرده است.

او «پیروی از رهبری» را موضوعی عنوان کرد که نباید آن را به مسائل سیاسی مربوط دانست چون به‌گفته او «بحث بقا»ست.

سردار قاسمی همه مسئولان جمهوری اسلامی را دعوت به «وحدت در موضوعات محوری» کرد و به کسانی که سپاه پاسداران را مورد انتقاد قرار می‌دهند حمله کرد و گفت: «اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرفِ همه روزها است. نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قراردهد.»

در روزهای گذشته در پی حملات موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور سوریه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی گفته بود این حمله بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی انجام شده اما سپاه پاسداران اعلام کرد که آن را به فرمان علی خامنه‌ای انجام داده است. این موضوع اختلافات تازه‌ای را در محافل حکومتی ایران ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: