پیمانکاری که روز یکشنبه ۲۲ مرداد در حیاط شهرداری قم خودسوزی کرده بود جان خود را از دست داد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فرد که نام او منتشر نشده به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده بود اما شب گذشته بر اثر سوختگی زیاد درگذشت.

فریدون عابدینی، رییس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان روز دوشنبه ۲۳ مرداد گفت سوختگی این فرد ۹۵ درصدی بود و «احتمال زنده ماندن بیماران با این درصد سوختگی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد».

این فرد با ریختن بنزین بر روی خود خودسوزی کرد.

سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم دلیل این خودسوزی را «اختلافات و موضوعات میان پیمانکار و شهرداری منطقه دو قم» عنوان کرده است.

در همین رابطه محمود مسگری، عضو شورای شهر قم، طلبکار بودن پیمانکار از شهرداری قم را که به‌عنوان علت خودسوزی او عنوان شده بود رد کرد و گفت مشکل این پیمانکار «عدم تأیید پروژه‌اش توسط ناظر بود». او افزود این پیمانکار با توجه به مشکلات مالی که داشت می‌خواست تأیید را از شهرداری بگیرد.

محمود مسگری افزود: «اگر هر کس بخواهد با فشار روانی این تأیید را اخذ کند دیگر پروژه‌ها با کیفیت انجام نمی‌شود در صورتی که اگر ناظر بدون توجه به کیفیت و استانداردها آن را تأیید کند باید پاسخگو باشد.»

رسانه‌های ایران دو روز پیش نیز از خودسوزی فردی در مقابل شهرداری منطقه دو شهرداری قم خبر دادند. دلیل این خودسوزی روشن نشده اما مسئولان گفته‌اند این فرد به بیمارستان تخصصی سوختگی در تهران منتقل شده و درصد سوختگی او زیاد حاد نیست.