رئیس فدراسیون اسکیت خبر داد که موضوع تعرض به چند کودک اسکیت‌باز در استان یزد از طریق حراست وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک فرد بدون داشتن کارت مربیگری در رشته اسکیت، کلاس آموزشی در این رشته برای کودکان زیر هشت سال برگزار کرده است. گفته می‌شود این فرد به تعدادی از این کودکان تعرض کرده که این موضوع اکنون در محاکم قضایی طرح و پیگیری می‌شود.

بهمن محمدرضایی، رئیس فدراسیون اسکیت دراین باره گفت: «ما هم این موضوع را شنیده‌ایم، اما چون خبر از منبع موثقی به دستمان نرسیده، موضوع تعرض را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب، اما می‌توانم بگویم که این فرد اقدام به کلاهبرداری کرده و موضوع در حراست وزارت ورزش و همچنین حراست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در حال رسیدگی است.»

او در ادامه گفت: «ما خودمان هم از این فرد شاکی هستیم. من به صادق طهماسبی، رئیس هیئت یزد گفته‌ام که در بازگشت به این شهر به سرعت طرح دعوی کند.»

به گفته محمدرضایی پنج هزار مربی اسکیت در کشور وجود دارد که همه آنها اصل مهم و اول یعنی رعایت اخلاق را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گفته رئیس فدارسیون اسکیت، این فرد سال ۹۰ در یک دوره مربیگری درجه سه شرکت کرده بود، اما به دلیل نقص مدارک، هرگز برایش کارت مربیگری صادر نشد و این شرایط کماکان ادامه دارد.

محمدرضایی گفت:« او همچنین از اهالی یزد نیست و از استان دیگری به اینجا آمده است. با توجه به اینکه او فردی مورد تایید از سوی هیئت اسکیت یزد و اداره کل ورزش این استان نبوده، در نتیجه فضای رسمی نیز در اختیارش قرار نگرفته بود و او در یک پارک در ورودی شهر اقدام به برگزاری کلاس و البته کارهایی از قبیل سوء استفاده‌های جنسی، غیر جنسی و نقدی کرده است.»

محمد صادق طهماسبی، رئیس هیئت اسکیت استان یزد نیز در این باره گفت: «این فرد غیر بومی است و در پارک و زمین‌های متفرقه اقدام به تمرین دادن کودکان کرده است.»

به گفته طهماسبی این فرد یک فروشگاه لوازم ورزشی داشته که در آن لوازم مورد نیاز برای اسکیت را به چند برابر قیمت به خانواده‌ها فروخته است.

تعرض و تجاوز جنسی به کودکان در مراکز مختلف و شهرهای گوناگون صورت می‌گیرد. در شهریور ماه سال جاری تجاوز یک کارمند تأسیسات در یک مرکز نگهداری بهزیستی به دختران کم‌توان ذهنی و جسمی پرده برداشته شد. این درحالی است که این مرکز نگهداری از کم‌توانان ذهنی چند سال متوالی به عنوان بهترین مرکز بهزیستی معرفی شده بود.

همچنین، سال گذشته پرونده سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن در ایران که چند نفر از شاگردانش او را به تجاوز جنسی متهم کرده بودند نیز توجه رسانه‌ها و نگرانی مردم را برانگیخت.

در همین زمینه: