دادستانی تهران در پی شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی روزنامه کیهان را برای دو روز توقیف کرد.

روزنامه کیهان چاپ تهران که توسط حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، روز دوشنبه ۱۵ آبان تیتر اصلی خود را به شلیک موشک شیعیان حوثی به ریاض اختصاص داده و نوشته بود: «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی». در پی این اقدام هیئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه کیهان بابت این تیتر تذکر داد و شورای امنیت ملی نیز آن را برخلاف سیاست‌های جمهوری اسلامی در مسایل و امنیت منطقه دانست.

بدین ترتیب روزنامه کیهان در دو روز شنبه و یکشنبه، ۲۰ و ۲۱ آبان منتشر نخواهد شد.

حسین شریعتمداری به خبرگزاری فارس گفته است توقیف دو روزه روزنامه به او ابلاغ نشده و «بسیار بعید» می‌داند که شورای‌عالی‌ امنیت ملی حمایت از عربستان سعودی و امارات متحده عربی را بر حمایت از «مردم مظلوم یمن» ترجیح بدهد.

زهیر مطهری، سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اما اعلام کرد که عصر روز چهارشنبه نامه توقیف کیهان به شریعتمداری ابلاغ شد.

روزنامه کیهان روز گذشته، سه‌شنبه ۱۶ آبان نیز در تیتر اصلی روز خود نوشته بود: «مصالح ملی در حمایت از مظلومان یمن است نه نگرانی برای برج‌های دوبی».

تنش کنونی در منطقه بین ایران و عربستان سعودی بر سر یمن و لبنان، بخشی از نیروهای حکومت ایران را نگران کرده است اما نیروهای تندرو در جمهوری اسلامی آشکارا دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

بیشتر بخوانید: