ارتش عراق و حشد شعبی پنجشنبه ۱۳ نوامبر عملیاتی را برای پاکسازی بیابان‌ها در مرز بین عراق و سوریه از بقایای گروه دولت اسلامی (داعش) را آغاز کردند.

۱۷ نوامبر ۲۰۱۷: نیروهای نظامی عراق پیش از آغاز عملیات آزادسازی شهر راوه در حوالی فرات

حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق دو روز پیش اعلام کرده بود که گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق به پایان رسیده اما با این حال بقایای داعش در نقاطی از عراق همچنان فعال است. سردار پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز در پیامی که با مهر و امضای او خطاب به رهبر جمهوری اسلامی در رسانه‌های داخلی منتشر شده بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز در سخنانی از پایان کار داعش خبر داد اما اعلام کرد که بقایایی از داعش در عراق و سوریه همچنان فعال است.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات پاکسازی مناطق اطراف رود فرات و منطقه الجزیره گفته است:

«نیروهای ارتش [عراق] و حشد شعب عملیات گسترده پاکسازی مناطق الجزیره واقع در میان استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار را آغاز کرده‌اند.»

او هدف از این عملیات را پاکسازی بقایای داعش اعلام کرده و گفته این خطر وجود دارد که عناصری از داعش در بیابان‌ها پنهان شده باشند.

ارتش عراق جمعه گذشته شهر راوه در حوالی فرات را آزاد کرد. این شهر که در مرز سوریه واقع شده، آخرین شهری در عراق بود که تحت کنترل داعش قرار داشت.

بیشتر بخوانید: