جعفر سبحانی، از مراحع تقلید شیعه در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم درباره حضور زنان در ورزشگاه گفته که این مسئله با عفت زنان سازگار نیست. او گفته: «آوردن هزاران دختر به ورزشگاه که یک طرف جوانان مرد و طرف دیگر، دختران باشند، اصلا مناسب نیست.»

او گفته: «مسئولان برای ازدواج زنان فکر کنند؛ به فکر طلاق‌ها باشند؛ برای اعتیاد کشور کاری انجام دهند؛ نه اینکه به فکر حضور بانوان در ورزشگاه باشند.»

چند روز قبل هم ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه از دولت حسن روحانی خواست به جای آنکه آیین‌نامه‌ای برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تدوین کند به فکر نان باشد. او پرسیده بود مگر مشکلِ کشور ما ورود زنان به ورزشگاه است؟

ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه هم چهارشنبه ۸ آذر درباره طرح وزود زنان به ورزشگاه‌ها گفته بود:

«این طرح در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متأسفانه برخی با وجود اطلاع از آن به دنبال تصویب آئین‌نامه هستند. مگر مشکلِ کشور ما ورود زنان به ورزشگاه است؟ مشکل مردم گرانی نان و بیکاری جوانان تحصیلکرده و اشتغال و مشکل بانک است که مردم را بیچاره کرده است.»

پیش‌تر پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود که دولت در حال تنظیم «شیوه‌نامه»‌ای برای ورود زنان به ورزشگاه‌هاست.

معصومه ابتکار معاون رئیس ‌جمهوری اسلامی در امور زنان و خانواده نیز تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای را تأیید کرده است. به گفته ابتکار نگرانی‌هایی درباره احتمال تصویربرداری از زنان در ورزشگاه‌ها وجود دارد. پیش از این، برخی مسئولان – برای مثال مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال – ادعا کرده بودند که ورزشگاه‌ها از نظر «فیزیکی» آمادگی پذیرش زنان را ندارند.