به دنبال حمله ماموران انتظامی و نیروهای موسوم به لباس شخصی به تجمع اعتراضی خانواده رضا شهابی و دانشجویان و فعالان مدنی، کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای این حمله و دستگیری برخی حاضران از جمله ربابه رضایی، همسر رضا شهابی را محکوم کرد.

رضا شهابی و همسرش ربابه رضایی

ربابه رضایی، همسر رضا شهابی اعلام کرده بود برای پیگیری وضعیت او ساعت ۱۰ صبح سه شنبه پنجم دی ماه به وزارت کار مراجعه خواهد کرد. تعدادی از فعالان کارگری و شهروندان هم به او پیوسته‌ بودند. این تجمع اما با دخالت مأموران انتظامی و بازداشت گروهی از معترضان خاتمه پیدا کرد. مأموران انتظامی با معترضان بدرفتاری کرده و آن‌ها را کتک زده بودند. کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، نوشته است:

«کانون نویسندگان ایران اقدام ماموران امنیتی و انتظامی در یورش سرکوبگرانه به تجمع اعتراضی (برای رضا شهابی) را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر زندانیان صنفی، سیاسی و عقیدتی است.»

کانون نویسندگان ایران در فرازی از این بیانیه هشدار داده که چنانچه رضا شهابی، فعال کارگری تخت مداوا قرار نگیرد، امکان دارد که او جان خود را در زندان از دست بدهد:

«چندی پیش رضا شهابی با وجود اتمام دوره‌ی محکومیتش به زندان بازگردانده شد و در این مدت دو بار دچار سکته‌ مغزی شده است. هشدار می‌دهیم که ادامه‌ این روال ضد انسانی ممکن است به مرگ رضا شهابی بینجامد. مسئولیت هر گونه آسیب به جان این فعال کارگری متوجه حاکمیت است.»

طی هفته‌های گذشته با وخامت وضع جسمی رضا شهابی و ممانعت مسئولان زندان از معالجه او تشکل‌های سراسری کارگران کانادا و چند کشور اروپایی از جمله سوئد، نروژ، آلمان و فرانسه با ارسال نامه‌های اعتراضی به سران حکومت ایران خواستار آزادی فوری رضا شهابی شده‌اند.


  • در همین زمینه

بازداشت و ضرب و شتم شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی حمایت از رضا شهابی

دسته بندی‌ها: اخبار, ایران

کلید‌واژه ها: , , , , , ,

توجه: کامنت‌های توهین‌آمیز منتشر نمی‌شوند. کامنت‌های حاوی لینک به عنوان "اسپم" شناخته می‌شوند.