یکی از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در تلویزیون دولتی ایران گفت که کانکس تنها به آن دسته از زلزله‌زدگان داده می‌شود که «آشنا داشته باشند».

این زن که در برنامه زنده شبکه ۳ به مجری‌گری رضا رشیدپور حاضر شده بود، گفت هنوز در چادر زندگی می‌کنند، در هراس از افتادن درختان روی سرشان: «الان نیاز اولیه ما کانکس است. کمک می‌خواهند مردم ما. بیشتر خانه‌ها هنوز آواربرداری نشده اند.»

در زلزله ۷,۳ ریشتری آبان‌ گذشته در استان کرمانشاه ۵۶۹ تن جان خود را از دست دادند، هزاران تن زخمی و حدود ۷۰۰۰۰ تن بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

در روزهای پس از زلزله نسبت به عملکرد نیروهای حکومتی و مدیریت بحران انتقادهای بسیاری مطرح شده بود. این انتقادها باعث شد تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آستانه سال نو به میان زلزله‌زدگان برود و وعده بهبود اوضاع را بدهد.

زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب در فصل زمستان با دمای زیر صفر،‌ برف و آب‌گرفتگی بر اثر بارش باران شدید رویارو بودند. شماری از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در کانکس‌های اسکان موقت پس از آغاز بهار گرفتار آتش‌سوزی شدند. بسیاری از زلزله‌زدگان همچنان در شرایط نامناسب به سر می‌برند.