لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در جلسه سه‌شنبه ۸ خرداد مجلس شورای اسلامی با ۸ سرط به تصویب رسید. در همان حال محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی از تهدید نمایندگان خبر داده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (عکس: آرشیو)

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفته است یکی از هشت شرطی که برای پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم مقرر شده این است که جمهوری اسلامی، خود «تروریسم» را تعریف کند.

کمال دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است:

«یکی از مهم‌ترین شرط‌ها این است که اگر مفاد لایحه با قانون اساسی ما مغایرت داشته باشد، اصل بر اجرای قانون اساسی است، همچنین الحاق ما به این کنوانسیون منوط به خارج شدن کشورمان از لیست سیاهFATF می‌باشد.»

هفته قبل مخالفان برجام، جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» را آبستراکسیون کردند و این جلسه را از حد نصاب انداختند.
علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توئیتر اعلام کرده بود که عده‌ای که خود را بسیج دانشجویی معرفی کرده‌اند، با پیامک‌هایی نمایندگان مجلس را تهدید کرده‌اند.
محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس اعلام کرده که این پیام‌های تهدیدآمیز همچنان ادامه دارد.


به گفته محمود صادقی در این پیام‌ها از نمایندگان خواسته شده که به صورت صریح و از طریق رسانه‌ها مخالفت خود با لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را اعلام کنند.
مخالفان این لایجه نگران‌اند که کمک مالی ایران به گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی در آینده دشوار شود.

بیشتر بخوانید: