محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در نامه‌ای خواهان برکناری رئیس اورژانس اجتماعی به دلیل انتشار خبر تجاوز به یک کودک پنج ساله افغانستانی شده بود، اعلام کرده به سبب آنکه این جنایت در خمینی‌شهر، اتفاق افتاده و این شهر به نام بنیانگذار انقلاب ایران نامیده شده، موضوع تجاوز نمی‌بایست در رسانه‌ها بازتاب می‌یافت.

عکسی که از بهاره دختر پنح ساله افغان بعد از تجاوز جنسی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است

محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نامه‌ای به رئیس سازمان بهزیستی ایران خواهان برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور به دلیل انتشار خبر تجاوز به دختر پنج ساله افغانستانی شده بود.

شنبه ‍۱۲ خرداد رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که هفته گذشته سه مرد یک دختربچه افغانستانی را که مقابل خانه بازی می‌کرده، ربوده و به او تجاوز کرده‌اند. پیکر نیمه‌جان، بهاره دختر خردسال چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا شده است.

هواگل ابراهیمی، مادر بهاره اما گفته که دختر پنج ساله او برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود که فردی او را ربود و به او تجاوز کرد.

محمدجواد ابطحی در نامه‌اش به رئیس سازمان بهزیستی استدلال آورده بود که «اولاً معلوم نیست تجاوز حتمی باشد»، «ثانیاً معلوم نیست انگیزه‌های عامل یا عاملی چه بوده است»، «ثالثاً معلوم نیست تبعه چه کشوری بوده‌اند» و «رابعاً معلوم نیست چند نفر بوده‌اند». او گفته بود به این چهار دلیل انتشار خبر تجاوز به بهاره پنج ساله در رسانه‌ها خطا بوده است:

«متأسفانه دشمنان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از فرصت سوءاستفاده کرده، در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، اسلام، پیامبر، اهل بیت، امام خمینی و رهبری و مردم شهیدپرور استان را آماج افترا و لجن‌پراکنی قرار داده‌اند. لذا مستدعی است نسبت به برکناری فوری ایشان [رضا جعفری] از سمت ریاست اورژانس اجتماعی کشور اقدام و نتیجه را جهت کاهش التهاب و تنش در شهرستان رسانه‌ای فرمایید.»

 این نامه سبب خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. گروهی از شهروندان در یک توفان توئیتری با هشتگ‌های «ابطحی» و «بایکوت نماینده خاطی»،  محمد جواد ابطحی را به افکار ملی‌گرایانه افراطی و ایدئولوژیک، قومی‌گرایی و تلاش برای «پاک کردن صورت مسأله» متهم کرده بودند. با این‌حال ابطحی در صدد دفاع از نامه خود برآمده است: محل جنایت «خمینی‌شهر» است: شهر منسوب به آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی.

پیش از این مسعود فریادی، مسئول امور حوادث و زندانیان سفارت افغانستان در تهران در گفتگو با صدای افغان تاکید کرده بود که سفارت این موضوع را از طریق مراجع قضایی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیگیری می‌کند.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان یکشنبه ۱۱ خرداد در صفحه فیسبوک خود نوشته است که برای پیگیری جدی ماجرای تجاوز به بهاره ۵ ساله در خمینی‌شهر، «هدایات لازم را به نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در تهران» داده است.

سفارت افغانستان در تهران نیز اعلام کرده که «پیرامون پیگیری این واقعه تکان‌دهنده» یادداشتی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی سپرده شده است.

مسئولان سفارت افغانستان در تهران همچنین به رسانه‌ها گفته‌اند که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز پرونده بهاره را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: