رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران درباره پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران مدعی شد که هیچ یک از هفت دانش‌آموزی که تحت معاینه قرار گرفتند، ادعای تجاوز فیزیکی نداشتند و متهم نیز مشکل روانی نداشت.

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران

احمد شجاعی یکشنبه ۲۰ خرداد به خبرنگاران درباره این پرونده گفت که دانش‌آموزان به لحاظ جسمی معاینه نشده‌اند و تنها معاینه روانشناختی انجام شده:

«در این خصوص هفت دانش آموز تحت معاینه قرار گرفته و با توجه به اینکه هیچ کدام ادعای تجاوز فیزیکی نداشتند معاینه جسمانی نیز بر روی آنان انجام نشد.»

او با این حال مدعی شد که هر هفت دانش‌آموز «سالم» هستند. در مورد مشکلات روانشناختی نیز گفت که «تنها دو دانش‌آموز دچار مشکلات روانشناختی بودند.»

معاون آموزشی دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران به آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان متهم شده است. گفته می‌شود که متهم اصلی این پرونده به دانش‌آموزان سیگار و نوشیدنی الکلی می‌داده، برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و آن‌ها را آزار جنسی می‌داده است. هفت دانش‌آموز که تحت این آزارها قرار گرفته‌اند، در پزشکی قانونی معاینه شدند.

خانواده‌های دانش‌آموزان شمار دانش‌آموزانی را که در معرض آزار جنسی قرار گرفته‌اند، بیش از این عنوان کرده بودند. ابتدا شمار شاکیان ۴۰ تن از اولیاء دانش‌آموزان اعلام شد و سپس  عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در یک نشست خبری اعلام کرد که «۱۵ نفر از اولیای‌ دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندان‌شان تعرض جنسی نموده است.»

متهم در بازداشت است. ناظم مدرسه را نیز برای معاینه روانی به پزشکی قانونی فرستادند. رئیس سازمان پزشکی قانونی یکشنبه گفت که متهم نیز مشکل روانی نداشت.

خبر این اتفاق واکنش‌های زیادی را در پی داشت. نمایندگان مجلس ایران خواهان تحقیق درباره آن شدند و علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز خواهان «اجرای حدود الاهی» شد. محمد بحطایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در حکمی حسین بزرگی‌زاده، مشاور و بازرس ویژه خود را مسئول رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان کرد.

شنبه نیز شماری از معلمان و فعالان مدنی و صنفی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند.


در همین زمینه