فرمانده نیروی انتظامی تهران اعلام کرده که مقامات قضایی جمهوری اسلامی تاکنون حکم تخلیه ویلایی را که فرمانده سابق ستاد کل نیروهای مسلح تصرف کرده صادر نکرده‌اند. این ویلای ده هزار متری در لواسان از خانه‌های مصادره شده بعد از انقلاب است و در تملک ستاد فرمان اجرایی امام، امپراطوری مالی رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد.

حسن فیروزآبادی در ویلایی که حالا به خامنه‌ای تعلق دارد جا خوش کرده است

گروهی به نام «جنبش عدالتخواه دانشجویی» یکشنبه ۲۷ خرداد در نامه‌ای به دادستان تهران اعلام کرد که حسن فیروزآبادی، فرمانده سابق ستاد نیروهای کل مسلح که در اصل دامپزشک است از سال ۷۲ یک ویلای مصادره‌ای در شهر لواسان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع را به تصرف درآورده و در این خانه زندگی می‌کند. محمدجواد معتمدی‌نژاد، دانشجویی که هفته گذشته در دیدار گروهی از دانشجویان با علی خامنه‌ای سخنرانی کرده بود، دبیری این گروه دانشجویی را به عهده دارد. ویلایی که فیروآبادی تصرف کرده نیز مانند همه املاک مصادره‌شده در صدر انقلاب در تملک «ستاد فرمان اجرایی امام» قرار دارد که از آن به عنوان امپراطوری مالی رهبر جمهوری اسلامی یاد می‌کنند.

«جنبش عدالتخواه دانشجویی» اعلام کرده که فیروزآبادی با وجود «تذکرات و پیگیری‌های فراوان» حاضر نیست ویلای لواسان را تخلیه کند.

سه‌شنبه ۲۹ خرداد رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که سردار حسن رحیمی، رئیس پلیس تهران اعلام کرده که مقامات قضایی تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای تخلیه ویلای فیروزآبادی در لواسان صادر نکرده‌اند.

مسئولان ستاد فرمان اجرایی امام روز گذشته ( ۲۸ خرداد) به رسانه‌های داخلی گفته بودند که حکم قضایی تخلیه ویلا صادر شده اما نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی و مسئول اجرای حکم از اجرای آن خودداری کرده است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه خود به مسئولان قضایی گفته که رهبر جمهوری اسلامی تاکنون دو بار دستور تخلیه این ویلا را داده و «اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز از محاکم قضایی اخذ شده» اما نیروی انتظامی حاضر به اجرای حکم نیست.

علی خامنه‌ای  سه‌شنبه، ۸ تیر ۹۵ حسن فیروزآبادی را پس از ۲۷ سال از ریاست ستاد کل نیروهای مسلح عزل و سرلشکر محمدحسین باقری را به عنوان رئیس جدید این ستاد منصوب کرد.

دولت آمریکا در سال ۹۰ حسن فیروزآبادی را به همراه عبدالله عراقی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، به دلیل «نقض جدی حقوق بشردر ایران» در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار داد. براساس این تحریم‌ها، شهروندان ایالات متحده از انجام هر گونه معامله با این افراد منع شده‌اند و تمامی دارایی‌های احتمالی آن‌ها در خاک آمریکا نیز مسدود شده‌ است. او گفته بود تمام عمرش را به خدمات بشردوستانه گذارنده و قصد دارد از دولت آمریکا شکایت کند.

گفته می‌شود که ویلای لواسان قبل از انقلاب در تملک اشرف پهلوی بوده. اما خانواده پهلوی تاکنون درباره این خبر سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: