غیبت محمود هاشمی شاهرودی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت خبرساز شده است.

هاشمی شاهرودی ۷۰ ساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده دارد

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گزارش داده که روابط مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس با این خبرگزاری، مرگ هاشمی شاهرودی را تکذیب کرده است.

روابط عمومی مجمع گفته هاشمی شاهرودی ۷۰ ساله «طبق روال همیشه امروز در بیمارستان تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته است».

یک عضو دفتر هاشمی شاهرودی نیز به خبرگزاری تسنیم گفته او در حال طی کردن دوره درمان است و وضعیتش «مساعد».

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز گفته «ایشان در بیمارستان هستند و وضعیت حالشان همانند گذشته است و حال ایشان نه بهتر و نه بدتر شده است.».

چندی پیش، عکس‌هایی از رأی گیری مجمع تشخیص مصلحت بر سر بازگشت به کار سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد منتشر شد که در آن جلسه رئیس مجمع غیبت داشت.

پیشتر نیز سفر درمانی محمود هاشمی شاهرودی به آلمان خبرساز شده بود. رسانه‌های آلمان ۵ ژانویه / ۱۶ دی از بستری شدن او برای مداوا در کلینیک خصوصی پروفسور مجید سمیعی در شهر هانوفر خبر دادند.

در مدت اقامت هاشمی شاهرودی در آلمان، دادستان این کشور بر اساس شکایت‌های فولکر بک، سیاستمدار آلمانی عضو حزب سبزها، انجمن کردهای مقیم آلمان و انجمن کارگاه پرونده‌ای علیه او تشکیل داد و ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی علیه حضور او در آلمان دست به اعتراض زدند.

او سرانجام صبح پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه / ۲۱ دی ۱۳۹۶ آلمان را به مقصد ایران ترک کرد و بعد در نشستی خبری درباره وضعیت سلامتش توضیح داد و گفت که مشکل روده داشه، پزشکان داخلی اختلاف داشتند و در آلمان در آلمان پزشکان عفونت دیگری را کشف کردند که در ایران تشخیص داده نشده بود.

در آن زمان برخی رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران از سفر درمانی او به آلمان انتقاد کردند. به باور محافظه‌کاران منتقد شاهرودی، او نیز می‌بایست مانند دیگر شهروندان بیمار که استطاعت سفر به خارج کشور را ندارند از امکانات داخلی استفاده می‌کرد.

گفته می‌شد که او با گسترش اعتراضات مجبور شده تا دوره درمانی‌اش را رها کند و به ایران بازگردد.

هاشمی شاهرودی از ۲۴ مرداد ۱۳۷۸ تا ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ ریاست قوه قضائیه را به عهده داشته است. در دوران ریاست او بر قوه قضائیه بیش از ۲۰۰۰ نفر از جمله تعداد زیادی از متهمانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند اعدام شده‌اند.


در همین  زمینه