شورای شهر تهران پس از بررسی برنامه‌ نامزدهای شهرداری تهران، عباس آخوندی و پیروز حناچی، دو نامزد اصلاح‌طلب را به عنوان دو گزینه اصلی خود انتخاب کرد.

آخوندی (راست تصویر) و حناچی (چپ تصویر) نامزدهای نهایی شهرداری تهران هستند

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایلنا)، آخوندی با ۱۶ رای و حناچی با ۱۱ رای اکنون به عنوان دو گزینه‌ اصلی شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران معرفی شدند.

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی بود که چندی پیش با اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم از سمت خود استعفا داد. پیروز حناچی نیز در سالهای ۹۶ و ۹۷ به ترتیب سمت‌های معاون فنی و عمرانی و سپس معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را بر عهده داشته است. او معاون آخوندی، وزیر راه در دولت پیشین بود.

هر دو این کاندیداها از شخصیت‌های اصلاح‌طلب هستند. با این حال عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات و از اصلاح‌طلبان نزدیک به محمد خاتمی پیشتر در توئیتر خود نسبت به انتخاب آخوندی هشدار داده و گفته بود: «شهر تهران به اندازه کافی از شکاف طبقاتی رنج می‌برد، با انتخاب گزینه‌ای با اندیشه‌های سوپر لیبرال اقتصادی به این ناهنجاری دامن نزنید.»

گمانه‌زنی درباره برکناری محمدعلی افشانی، شهردار تهران در پی اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان افزایش یافت. بر اساس قانون جدید، تنها راه ابقای او در این سمت، اخذ اجازه از ولی فقیه است.

پیش از این تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده بود که نام محسن هاشمی،‌ رئیس شورای شهر تهران به‌عنوان گزینه محتمل برای شهرداری پس از برکناری محمدعلی افشانی، شهردار کنونی مطرح شده است.

اما محسن هاشمی نتوانست رای کافی برای قرار گرفتن در چهار گزینه اول شهرداری تهران را کسب کند.


در همین زمینه: