اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده که در مدتی که در اطلاعات اهواز بازداشت بوده، بازجویان او را شکنجه کرده‌اند. او همچنین از شنود مکالمات خانوادگی‌اش پرده برداشته و محمود علوی وزیر اطلاعات را به مناظره دعوت کرده است. کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده بود، شکنجه بخشی را در حد یک درگیری در مسیر بازداشت و انتقال به زندان جلوه داد. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که به دستور رئیس قوه قضائیه هیأتی برای تحقیق درباره این پرونده به منطقه اعزام شده. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی هم اعلام کرده که از طرف دولت هیأتی مأمور رسیدگی به این پرونده شده است.

اسماعیل بخشی (عکس: زمانه)

اسماعیل بخشی چهارشنبه ۱۹ دی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده که تاکنون هیچیک از این دو هیأت با او گفت‌وگو نکرده‌اند. فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان یک روز بعد با انتشار پیامی در توئیتر گفته است که چهار نفر از نمایندگان مجلس سه‌شنبه گذشته با اسماعیل بخشی و وکیل او دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند و یکی از این افراد هم خود او بوده است:

«ما چهار نفر از طرف فراکسیون امید ماموریت داشتیم تا با او در مجلس دیدار کنیم. این جلسه نزدیک دو ساعت به طول انجامید و پس از آن نیز با مسئولان وزارت اطلاعات نشستی برگزار شد.»

همزمان با این اظهارات، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان، چاپ تهران ادعای تازه‌ای مطرح کرده. شریعتمداری به خیال خود از یک توطئه پرده برداشته و چنین جلوه داده که اسماعیل بخشی عضو حزب کومله و حزب کومله هم یکی از شاخه‌های حزب کمونیست کارگری ایران است. شریعتمداری خواهان پیگرد قضایی اسماعیل بخشی شده:

«آیا نباید مجرم مورد ‌اشاره و سایر تهمت‌زنندگان به سربازان جان برکف وزارت اطلاعات تحت تعقیب قرار بگیرند؟ آنها نه فقط به سربازان گمنام و فداکار وزارت اطلاعات بلکه به کل نظام تهمت زده‌اند.»

اتحادیه اروپا دو روز قبل دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اقدام تروریستی در خاک دانمارک و هلند در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. روزنامه ولی‌فقیه نیم‌کاسه‌ای زیر کاسه دیده و این ماجرا را به اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه نسبت داده است:

«آیا مسئولان عالی‌رتبه نظام تصور نمی‌فرمایند که تمامی این ماجرا برای آن بوده است که اقدام دیروز اروپا در تحریم وزارت اطلاعات را موجه جلوه بدهند؟»

نویسنده، فراکسیون اصلاح‌طلبان را به هم‌سویی با «روزنامه‌های زنجیره‌ای و بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و رادیو زمانه» و بی‌توجهی به «اخلاق اسلامی و منافع ملی» متهم کرده است. انتظار کیهان همراهی مطلق همه جناح‌ها در خاموش کردن صدای اسماعیل بخشی است.

بیشتر بخوانید: