برگرفته از تریبون زمانه *  

جمعی از معلمان ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از اسماعیل بخشی اعلام و به خط سرکوب فعالان صنفی و مدنی اعتراض کردند. این معلمان در بیانیه خود با اشاره به نمونه‌هایی از شکنجه، ضرب و شتم و توهین به معلمان، گفته‌اند که سخنان اسماعیل بخشی را باور دارند.

اسماعیل بخشی

اسماعیل بخشی، فعال کارگری که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در آبان‌ ماه بازداشت و سپس در آذر ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود، روز جمعه ۱۴ دی ماه در نامه‌ای با اشاره به شکنجه‌هایی که در زمان بازداشت متحمل شده بود، محمود علوی، وزیر اطلاعات را به مناظره در یک برنامه زنده تلویزیونی دعوت کرده بود.

خبر شکنجه و بدرفتاری با این فعال کارگری از زمان انتشار، افکار عمومی را متاثر کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۲ دی ‌ماه ۱۳۹۷، جمعی از معلمان بیانیه‌ای را با عنوان حمایت از اسماعیل بخشی و اعتراض به خط سرکوب فعالان صنفی و مدنی امضا کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما، گروهی از فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن این رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی حمایت خود را از آقای اسماعیل بخشی اعلام می‌داریم و تاکید می‌کنیم با پخش برنامه‌هایی که یادآور “برنامه هویت” دوران سعید امامی است، نمی‌توان حقیقت را وارونه کرد.»

متن کامل این بیانیه که تاکنون به امضای صدها تن از معلمان رسیده است، در ادامه می‌آید:

سیصد گل سرخ یک گل نصرانی/ ما را ز سر بریده می ترسانی؟

گر ما ز سر بریده می ترسیدیم/ در مجلس عاشقان نمی رقصیدیم

معلمان عدالت‌خواه

کارگران مبارز

دانشجویان آزادی‌خواه

مردم شریف ایران

با توجه به گذشت ۴۰ سال از انقلاب در حالی که خواست انقلابیون راستین و مردم آزاده ایران از میان برداشتن مظاهر دیکتاتوری و وجود آزادی اعتراضات و اجتماعات بوده و هست؛ متاسفانه شاهد برخوردهای قهری و خشن با معترضان اقشار مختلف از جمله معلمان و کارگران هستیم.

پس از دستگیری خشونت‌بار معلم عدالت‌خواه، محمد حبیبی که با ضرب و شتم و به کار بردن الفاظ رکیک صورت گرفت، امروز شاهد رنج‌نامه کارگر زحمتکش، اسماعیل بخشی هستیم که به شرح شکنجه‌های وحشیانه در دوران بازداشت در اداره اطلاعات پرداخته است.

ما، گروهی از فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن این رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی، حمایت خود را از آقای اسماعیل بخشی اعلام می‌داریم و تاکید می‌کنیم با پخش برنامه‌هایی که یادآور “برنامه هویت” دوران سعید امامی است نمی‌توان حقیقت را وارونه کرد.

ما سخنان اسماعیل بخشی را باور داریم و خواستار مجازات آمران و عاملان شکنجه هستیم چرا که بسیاری از همکاران ما توهین و ضرب و شتم معلمان شاغل و بازنشسته به‌خصوص محمد حبیبی را دیده یا شنیده‌اند.

وقتی نیروهای امنیتی به خود اجازه می‌دهند در برابر دیدگان ما و در مقابل دوربین‌ها این‌گونه معلمان زن بازنشسته را مورد خشونت قرار دهند؛ کتف یکی را بشکنند و با ضربه مشت ابروی دیگری را بشکافند و با تیزبر کیف بانوی معلمی را پاره نمایند یا بازنشسته شریف، هاشم خواستار را ربوده در بیمارستان روانی بستری کنند و به هیچ‌کس پاسخگو نباشند، پس تصور شکنجه کارگر مظلومی مانند اسماعیل بخشی پشت درهای بسته و دور از انظار عمومی دور از ذهن نیست.

ما، فعالان صنفی که بارها شاهد این رفتارهای وحشیانه و فراقانونی بوده‌ایم، بر صدق گفتار آقای اسماعیل بخشی شهادت می‌دهیم و خواهان پایان دادن به خشونت و شکنجه تمام زندانیان و آزادی زندانیان صنفی و سیاسی هستیم.

لینک این مطلب در تریبون زمانه


  • در همین زمینه