محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی و نازنین زاغری، دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین می‌گوید مسئولان زندان از پذیرش نامه اعزام موکلانش به بیمارستان  خودداری می‌کنند.

نازنین زاغری و نرگس محمدی

وکیل نرگس محمدی گفته به زندان اوین مراجعه کرده و گفته وضعیت موکلش خطرناک است اما اراده‌ای برای اعزام وجود ندارد: «نامه اعزام به پزشک را خانواده موکلم پیش به زندان بردند اما تحویل نگرفتند و الان حدود دو هفته است که خانم محمدی داروی ضد تشنج ندارد و همین مساله ما را قدری نگران کرده است.»

وی در رابطه با وضعیت نازنین زاغری نیز گفته: «قبلاً اعزام‌ها در خصوص خانم زاغری به بیمارستان خوب انجام می‌شد اما الان چند وقتی است که دیگر این موکلم اعزام نمی شود. البته گفته بودند اعزام می‌کنند اما نامه اعزام به بیمارستان ارائه شده از سوی پدر موکلم را هم نپذیرفته‌اند و جواب مشخصی هم نداده‌اند.»

این در حالی است که پیشتر محمود بهزادی راد در خصوص اعزام نرگس محمدی و نازنین زاغری جهت درمان به مراکز درمانی خارج از زندان از موافقت مسئولان زندان اوین خبر داده بود.

نرگس محمدی و نازنین زاغری، ۹ دی ماه در نامه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا می زنند. آنها اعتصاب غذای خود را از روز ۲۴ دی‌ماه شروع و ۲۶ دی‌ماه به آن پایان داده بودند.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان به‌سر می‌برد، به ۱۶ سال زندان محکوم شده است.

نازنین زاغری رتکلیف، فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در «براندازی نرم» و همکاری با «موسسات معاند» متهم کرد. او در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد. زاغری روز یکشنبه ۱۶ مهر/۸ اکتبر ۱۳۹۶، به دادسرای اوین منتقل و در آنجا به او گفته شده که سپاه پاسداران سه اتهام جدید علیه او مطرح کرده است.