نیروهای امنیتی افغانستان موفق شدند که روز جمعه ۱۷ خرداد / ۷ ژوئن پس از حدود یک سال کنترل ولسوالی خواجه عمری در ولایت غزنی را از دست طالبان خارج کرده و دوباره به‌دست بگیرند.

نیروهای امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو
نیروهای امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو

محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان اعلام کرد که ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی صبح امروز (جمعه) از تصرف گروه طالبان خارج شد و به‌دست نیروهای امنیتی افتاد.

به‌گفته او نیروهای امنیتی موفق شده‌اند که وارد ساختمان ولسوالی و فرماندهی پلیس خواجه‌ عمری شوند.

آن‌ها در حال حاضر مشغول ایجاد تحکیمات امنیتی در اطراف ساختمان ولسوالی و فرماندهی پلیس و عملیات پاکسازی شماری از روستاها در اطراف این ولسوالی هستند. تمامی مسئولان محلی این ولسوالی وارد مرکز آن شده‌اند.

محمد عارف نوری گفته است که در درگیری‌ها برای بازپس‌گیری خواجه عمری کسی از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان تکشته نشده است.

خواجه‌ عمری در ۲۰ کیلومتری شمال شهر غزنی یک سال پیش در ۱۹ مرداد همزمان با سقوط شهر غزنی به‌دست جنگجویان طالبان، در کنترل این گروه قرار گرفت.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۶ خرداد / ۶ ژوئن در سفرش به ولایت زابل اعلام کرد که بخش‌هایی‌ از کشور که سال‌ها در تصرف طالبان قرار دارند، به‌زودی به تصرف حکومت در خواهند آمد.

خالد، از راه‌اندازی عملیات‌ ویژه برای پس‌گیری این مناطق سخن گفت و افزود طالبان قصد داشتند که با آغاز عملیات بهاری‌شان کنترل دست‌کم سه ولایت را به‌دست بگیرند اما نیروهای امنیتی اجازه این کار را به آن‌ها ندادند.

ولسوالی ده‌یک در ولایت غزنی نیز دوشنبه ۶ خرداد / ۲۷ مه پس از دو سال از تصرف طالبان خارج و به‌دست نیروهای دولتی افتاد.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان از ولایت‌های ناامن این کشور است و گروه طالبان در قسمت‌هایی از آن فعالیت گسترده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: