دو زن لزبین در اتوبوس لندن مورد حمله هم‌جنس‌گرا هراسانه واقع شدند. بعد از آنکه این زوج از بوسیدن یکدیگر در مقابل گروهی از مردان امتناع کردند، مردان جوان به آنها حمله‌ور شدند. پلیس در رابطه با این حمله چهار جوان زیر ۱۸ سال را به اتهام دزدی و ایراد آسیب شدید بدنی دستگیر کرده است.

تصویر زنانی که هدف حمله قرار گرفتند

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی جهانی، ملانیا گیمونات ۲۸ ساله گفته است حمله به او و دوستش کریس در یک اتوبوس شب لندن رخ داده. یک گروه از مردان جوان آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند و وقتی فهمیدند که این دو زن یک زوج هستند، با اجرای ژست‌های جنسی از آنها خواستند که یکدیگر را ببوسند.

چهار مرد جوان بین ۱۵ تا ۱۸ سال در این رابطه دستگیر شده‌اند. اتهام آنها دزدی و وارد آوردن آسیب بدنی جدی است.

ملانیا در گفت‌و‌گو با رادیوی بی‌بی‌سی گفته است که پیش از این نیز مکرراً «خشونت کلامی» را تجربه داشته، اما حمله به او و پارتنرش در اتوبوس لندن اولین مورد حمله فیزیکی‌ای است که به خاطر گرایش جنسی‌اش تجربه کرده است.

کریس و ملانیا در مقابله با گفتار خشونت‌بار مهاجمان سعی کرده‌اند با شوخی فضا را ملایم کنند اما موفق نشده‌‌اند.

در این حمله به صورت هر دو آنها آسیب وارد آمده و دماغ یکی از آنها شکسته است. وقتی این زوج لزبین به بیمارستان منتقل ‌شده‌اند، آغشته به خون بوده‌اند.


هر دوی آنها اما گفته‌اند با وجود حملات از گرفتن دست یکدیگر در فضای عمومی نمی‌ترسند. کریس گفته است اگر این حمله بخواهد تاثیری بگذارد، این خواهد بود که آنها کوئیر بودن خود را رویت‌پذیرتر کنند.

سیاستمداران انگلیس، از جمله جرمی کوربین و ترزا می و همین‌طور صادق ‌خان، شهردار لندن، این حمله را محکوم کرده و با این زوج همدلی نشان دادند.

بن هانت، تحلیل‌گر بی‌بی‌سی در مورد مسائل ال‌جی‌بی‌تی (LGBT) نوشته است حمله اخیر یادآور این است که حتی در مقبول‌ترین و معروف‌ترین شهرهای جهان، هنوز باید برای محافظت از جمعیت ال‌جی‌بی‌تی فعالیت کرد.

آمار ارائه ‌شده از سوی پلیس در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد حملات به جمعیت ال‌جی‌بی‌تی از سال ۲۰۱۴ تقریباً دو برابر شده است.


در همین زمینه: