دادستان تهران بدون بیان جزئیات گفت که پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی در حال بررسی است. سخنگوی قوه قضائیه هم از صدور کیفرخواست برای متهمان این پرونده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) دادستان تهران، علی القاصی مهر، دادستان تهران صبح شنبه یکم تیر بدون بیان جزئیات گفت که پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان فشافویه «در حال بررسی است» و  برای «افرادی که مرتکب قتل و دخیل بودند» کیفرخواست صادر شده است.

علیرضا شیرمحمدعلی که ۲۴ تیر سال گذشته به دلیل «فعالیت در فضای مجازی» بازداشت و به اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری»، «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود، ۲۰ خرداد در زندان فشافویه به قتل رسید.

او پیش از این در اعتراض به نگهداریش در زندان فشافویه اعتصاب غذا کرده بود. مسئولان دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها اما این خواسته را نادیده گرفتند.

دادستان تهران هم بدون بیان جزئیات اعلام کرد: در رسیدگی به این پرونده «احیاناً اگر قصوری بود با فرد متخلف برخورد می‌شود».

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز بدون بیان جزئیات در این باره، از «تکیمل تحقیقات مقدماتی» و «صدور کیفرخواست» برای متهمان خبر داد.

او گفت که رسیدگی به این پرونده به دلیل بازتاب اجتماعی که داشته «به صورت ویژه و فوق العاده» خواهد بود.


در همین زمینه: