فضای کتابخانه دانشگاه علم و صنعت اخیراً همزمان با آغاز فصل امتحانات با پارتیشن‌های شیشه‌ای تفکیک جنسیتی شده است. دانشگاه علم و صنعت چهارشنبه پنجم تیر شاهد تجمع و راهپیمایی دانشجویانی بود که به دیوارکشی در فضای کتابخانه دانشگاه اعتراض داشتند و آن را گام دیگری در تفکیک جنسیتی در دانشگاه می‌دانستند.

تجمع اعتراضی در دانشگاه علم و صنعت، پنجم تیر

مسئولان دانشگاه می‌گویند این اقدام به منظور «تأمین امنیت و راحتی دانشجویان» صورت گرفته، منطبق بر طراحی کتابخانه‌های مدرن است و شبیه به کتابخانه سایر دانشگاه‌ها است.

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در این زمینه به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفته است:

«طراحی کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت کاملاً منطبق با طراحی کتابخانه‌های نوین است و در کتابخانه دانشگاه‌ها نیز بخش خواهران و برادران به وسیله پارتیشن‌بندی داخل کتابخانه از یکدیگر تفکیک هستند. ما نیز در دانشگاه علم و صنعت این اقدام را به منظور تأمین امنیت دانشجویان انجام داده‌ایم».

او البته افزوده است که ساخت و تجهیز کتابخانه هنوز به پایان نرسیده و پارتیشن‌بندی کتابخانه هنوز بطور کامل صورت نگرفته است.

دانشجویان که این اقدام را گام دیگری در راه تفکیک جنسیتی کامل در دانشگاه می‌دانند چهارشنبه در محوطه دانشگاه تجمع و راهپیمایی کردند. بر روی پلاکاردهای دانشجویان نوشته شده بود:

  •  نه پادگان، نه بنگاه، درود بر دانشگاه
  • دیوار را بردارید
  • به شعور دانشجویان توهین نکنید
  • سِلف تفکیک، علوم پایه تفکیک، کتابخانه تفکیک
  • راه‌حل‌های شما مشکلات ماست

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، به نوشته کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، به میان معترضان آمده و به دانشجویان وعده برگزاری جلسه‌ای باهیات رئیسه دانشگاه برای شنیدن اعتراض آنان را داده است.


در همین زمینه: