نماینده همدان و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به فساد اقتصادی گسترده در سطوح بالای مدیریتی کشور گفت طالب اعدام مفسدان اقتصادی است.

عکس از آرشیو

به این ترتیب همچنان همه دردها و همه مشکلات در جمهوری اسلامی به نظر مقامات و مسئولان آن یک چاره و راه‌حل دارند: اعدام!

به گزارش اعتماد آنلاین، امیر خجسته درباره برخورد با مفسدان اقتصادی گفت:

«به کسی که هزاران میلیارد تومان غارت کرده است رحم کنیم و بگوییم برو در زندان استراحت کن و شرایط وی‌آی‌پی هم به او بدهیم که کیف کند؟ این افراد بیت‌المال را غارت کرده‌اند. نظام نباید به کسانی که به مردم رحم نکرده‌اند، رحم کند.»

او با یادآور شدن برخورد با مفسدان اقتصادی از ابتدای ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه گفت:

«آقای رئیسی ابتدا سراغ مفسدان قوه قضاییه رفت و در روز اول با ۶۰ متخلف برخورد کرد که البته این برخوردها ادامه دارد. بعد از آن سراغ دولت و مجلس رفت.»

این نماینده مجلس در ادامه گفته‌های خود خواستار اعدام چند تن از مفسدان شد:

«از زمان سر کار آمدن آقای رئیسی تا الان اعدام نداشته‌ایم که چند مورد هم باید اعدام شوند.»

از آغاز رسیدگی به پرونده‌های «مفاسد اقتصادی» در قوه قضاییه که از زمان ریاست صادق آملی لاریجانی آغاز شد، تاکنون سه نفر به دار آویخته شده‌اند که دو نفر از آنها لقب سلطان را یدک می‌کشیدند: وحید مظلومین، سلطان سکه و حمیدرضا باقری درمنی، سلطان قیر.

بیشتر بخوانید:

پرسش این است که آیا این اعدام‌ها تغییری در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کرده‌اند یا توانسته‌اند مانع از پیش آمدن فسادی دیگر در سیستم اقتصادی جمهوری اسلامی شوند؟

موج جدید اعدام‌خواهی و اعدام‌درمانی، نشان می‌دهد اجرای این اعدام‌ها نتوانسته است عطش اعدام را در میان مسئولان جمهوری اسلامی فرو بنشاند.

امیر خجسته اما راه جلوگیری از فساد را مشروط به نظارت دستگاه‌های نظارتی دانست و گفت:

«دستگاه‌های نظارتی ما به خوبی عمل نکرده‌اند و زمانی که پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم به خاطر فشار سیاسی ورود نکرده‌اند.»

او در ادامه گفت:

«برخورد با مفاسد اقتصادی باید از بالا شروع شود. در حال حاضر برخورد از بالا شروع شده است که البته باید از بالاتر آغاز شود. اگر برخورد با مفسدان اقتصادی از پله بالا آغاز شود، شاهد فسادزدایی از ریشه خواهیم بود. باید با هر کسی و با هر مقامی که فساد اقتصادی مرتکب شده، برخورد کرد.

به گفته نماینده همدان، برخی اوقات دستگاه‌های نظارتی برای برخورد عذر می‌آورند، یعنی تحت فشارند:

«یک‌سری فشارهای سیاسی وارد می‌شود و برخی عنوان می‌کنند برخورد با این مفسد اقتصادی خط قرمز ماست. در حالی که این مورد خلاف است.»


  • در همین زمینه