رئیس سازمان اطلاعات سپاه ادعا کرد که یک تیم تروریستی سه نفره وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی «عبری – عربی» قصد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در کرمان را داشت. این ادعا همزمان با انتشار مصاحبه‌ای طولانی با قاسم سلیمانی درباره جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل و سخنرانی خامنه‌ای درباره ضرورت اجرای گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام مطرح می‌شود.

حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه

به گزارش سپاه نیوز، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پنجشنبه ۱۱ مهر در جمع گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران ادعا کرد که سرویس‌های اطلاعاتی «عبری – عربی» قصد ترور قاسم سلیمانی را داشتند. طائب گفت:

«قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.»

طائب ادعا کرد که هدف از طرح ترور قاسم سلیمانی راه انداختن جنگ مذهبی در داخل ایران با انگیزه «انتقام» بوده است.

روز گذشته (چهارشنبه) رهبر جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان سپاه اعلام کرد که کاهش تعهدات ایران در برجام می‌بایست ادامه بیابد. علی خامنه‌ای از سپاه پاسداران خواست که برای رویارویی با رویدادهای بزرگ آماده باشند. یک روز قبل از آن هم برای نخستین بار گفت‌وگوی طولانی سایت خامنه‌ای با سرلشکر قاسم سلیمانی با عنوان «در میانه آتش» از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. موضوع این گفت‌وگو درباره حضور فرمانده سپاه قدس در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل است. تصویری که قاسم سلیمانی از رویدادهای این جنگ ارائه می‌دهد مبتنی بر این دریافت است که با تکیه بر امداد غیبی، درایت رهبری (در اینجا سید علی خامنه‌ای و سید حسن نصرالله) و همچنین با شجاعت (در اینجا عماد مغنیه) می‌توان معادلات نظامی را به هم زد و دشمن را شکست داد. سلیمانی در این گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای بارها مانند خامنه‌ای، به جنگ احزاب در صدر اسلام اشاره می‌کند.

حسین طائب در ادامه سخنانش در جمع فرماندهان سپاه از بازداشت اعضای تیم ترور قاسم سلیمانی خبر داد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت:

«این تیم را برای آموزش از ایران به کشورهای همسایه بردند تا با هزینه‌های زیاد آماده و برای اجرای عملیات به داخل اعزام کنند. اعضای این تیم پس از دستگیری گفتند می‌خواستیم عملیات ایام فاطمیه را به ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بیاوریم تا با ترور سردار سلیمانی اتفاق بزرگی را برای بر هم زدن اوضاع داخلی و افکار عمومی رقم زنیم.»

غلامحسین اس1ماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه گذشته از صدور حکم اعدام و حبس برای چهار نفر که متهم به جاسوسی برای سازمان سیا و سرویس اطلاعاتی بریتانیا بودند خبر داد. در تیر سال جاری محمود علوی، وزیر اطلاعات از شناسایی جاسوسان آموزش دیده در مراکز حساس و انهدام شبکه آن‌ها خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: