یک روز مانده به بازی عصر پنج‌شنبه ۱۸ مهر تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در ورزشگاه آزادی ۳۵۰۰ تماشاچی زن قرار است به ورزشگاه بروند، خبرگزاری‌های ایران گزارش می‌دهند که طبق هماهنگی‌های یگان ویژه، پارکینگ‌های ۱۹ و ۲۰ که در ضلع شرقی ورزشگاه آزادی قرار دارند مختص ورود زنان خواهد بود و از این دو پارکینگ هیچ تماشاگر مردی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. همچنین اعلام شده که نیروهای پلیس زن نیز قرار است در این پارکینگ‌ها مستقر شوند تا زنان را به سمت ورودی‌های ورزشگاه راهنمایی کنند.

حصارکشی میان سکوهای زنان و مردان در استادیوم آزادی

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سکوهای محل استقرار زنان در ورزشگاه‌ آزادی با حصار آهنی از محل استقرار مردان جدا شده است.

زنان تنها از ضلع ورودی شرقی ورزشگاه امکان ورود به استادیوم آزادی را خواهند داشت.

جداسازی سکوهای زنان و مردان با حصار و اختصاص پارکینگ‌های جداگانه اعتراض تماشاگران این بازی را برانگیخته است. آنها می‌گویند با این شرایط همراهی زنان و مردانی که خودروی مشترک دارند یا می‌خواهند با اعضای خانواده خود به تماشای بازی بروند بسیار دشوار و وقت‌گیر خواهد بود.

مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی تحت فشار فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به ورود همچنان محدود زنان به ورزشگاه آزادی رضایت داده‌اند و چند جایگاه مختص به زنان را برای بلیت فروشی مشخص کردند. همچنان اما زنان زیادی به‌دلیل فروخته‌شدن تمام بلیت‌ها موفق به خرید بلیت این جایگاه‌ها نشده‌اند و فدراسیون فوتبال ایران از فروش بلیت‌های بیشتر خودداری می‌کند.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس مرگ سحر خدایاری (دختر آبی) و تشدید اعتراضات علیه ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال در ایران، هیاتی را برای بازدید از ورزشگاه آزادی به تهران اعزام کرد. این هیات پس بازگشت از تهران، شنبه، ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد استادیوم آزادی آمادگی پذیرش بدون محدودیت زنان را برای مسابقه پیش‌روی تیم‌های ملی ایران و کامبوج دارد و زنان ایرانی باید اجازه ورود به استادیوم‌های فوتبال را داشته باشند.

فیفا همچنین اعلام کرد هیأتی برای اطمینان یافتن از ورود زنان به ورزشگاه آزادی در مرحله مقدماتی جام جهانی بین تیم‌های ملی ایران و کامبوج در تاریخ ۱۰ اکتبر /۱۸ مهر به تهران اعزام خواهد شد و یوری ژورکائف، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه و مدیر اجرایی بنیاد فیفا این هیأت را همراهی خواهد کرد.