وضعیت سلامت آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج مناسب نیست. در روزهای گذشته، خبرهایی از گسترش عفونت و از کار افتادن دست این زندانی سیاسی منتشر شد. گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی و فعال مدنی و حقوق بشر که صبح سه‌شنبه یکم آبان با او ملاقات کرده است، در گفت‌و‌گو با «زمانه» با تأیید ازکارافتادگی دست او به شرح وضعیت سلامت این زندانی سیاسی پرداخت.

خانم ایرایی گفت که دست آرش صادقی از دو سه ماه پیش، از کتف تا سر انگشت‌ها کاملاً بی‌حس است، توان حرکت ندارد و ورم آن نسبت به پیش افزایش چشم‌گیری پیدا کرده. مسئولان زندان تا کنون علی‌رغم هماهنگی‌های انجام‌شده از اعزام آرش صادقی به بیمارستان خودداری کرده اند.

آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که او به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، فعال مدنی و حقوق بشر نیز سوم آبان ۱۳۹۵ به همراه همسرش آرش صادقی در منزل خود بازداشت شد و بدون دریافت احضاریه کتبی برای اجرای حکم شش سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل و پایان دوران محکومیتش در روز ۱۹ فروردین ۹۸ آزاد شد.

 صادقی در آبان ماه ۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.


در همین زمینه: