زمانه به مناسبت آغاز به کار سایت “دادخواست” همایشی در آمستردام برگزار می‌کند که به موضوع تجربه‌های دادخواهی اختصاص دارد. برنامه به زبان فارسی است.

زمانه پشتیبان سایت “دادخواست” است. سایتی ویژهٴ طرح بحث و جمع‌آوری امضا برای متن‌هایی با مضمون دادخواهی. این سایت با استفاده از تجربیات سایت‌هایی چون change.org، سایت مطرح در زمینه “پتیشن”، طراحی شده است. چشم‌انداز سایت “دادخواست”، سرپرستی آن توسط یک هیئت مدیره مستقل است. همایش‌ها و وبینارهایی که بنیاد رسانه‌ای “زمانه” در مورد تجربه‌های دادخواهی برگزار می‌کند، گامی است در جهت مستقل کردن سایت دادخواست با اتکا بر آگاهی به موضوع دادخواهی و تجربه‌هایی که تا کنون در این زمینه کسب شده است.

برنامه جلسه آمستردام

در ابتدای جلسه، فیلم کوتاه “او به یاد می‌آورد” ساخته پرستو فروهر نمایش داده می‌شود. سپس سه سخنرانی خواهیم داشت و در پایان میزگرد و پرسش و پاسخ.

سخنرانان:

■ منیره برادران، زندانی سیاسی در دهه ۱۳۶۰، نویسنده کتاب و مقالات متعدد درباره زندان و عدالت‌خواهی.

موضوع سخنرانی: تجربه‌های من از دادخواهی

■ ویکتوریا طهماسبی، استادیار مطالعات زنان و جنسیت در دانشگاه تورنتو، با تخصص در مورد جنبش زنان در خاورمیانه و ایران.

موضوع سخنرانی: در دادخواهی به دنبال چه هستیم؟ طرح چند سئوال

■ عبدالکریم لاهیجی، حقوق‌دان، رئیس دایمی و افتخاری فدراسیون جهانی جامعه‌های حقوق بشر، نیم قرن حضور با عمل و قلم در کانون‌ فعالیت‌های عدالت‌خواهانه

موضوع سخنرانی: موانع دادرسی عادلانه در حکومت دینی

منیره برادران، ویکتوریا طهماسبی، عبدالکریم لاهیجی

■ گرداننده جلسه: رضا حاجی‌حسینی، روزنامه‌نگار

مکان و زمان

■ مکان: آمستردام

Impact Hub Amsterdam

Linnaeusstraat 2C, 1092CK Amsterdam

■ زمان: دوشنبه ۱۱ نوامبر/  ۲۰ آبان، ساعت ۷ غروب

ورود برای عموم آزاد است.

سخنرانی‌ها را می‌توانید از طریق این لینک http://bit.ly/daadkhast2 و یا در همین صفحه از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت آمستردام/ ۲۲ به وقت تهران به صورت زنده دنبال کنید.


در همین زمینه