آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی کم‌سابقه از طرح شبهه‌هایی درباره علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر خدای‌نکرده حادثه‌ای رخ دهد ما پناهی جز رهبری نداریم

خامنه‌ای یکشنبه ۲۶ آبان گروه‌هایی از معترضان به افزایش قیمت بنزین در ایران را »اشرار» خواند و در اصالت اعتراضات تردید کرد. از آن پس سرکوب‌ها شدیدتر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله ابراهیم امینی صبح دوشنبه ۲۷ آبان در دیدار با اساتید و بسیجیان حوزه گفت:

«شبهه‌هایی درباره مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، ولی واقعاً آنچه ما دیدیم از اول تا آخر، هنوز همانی هستند که از اول بوده‌اند.»

امینی درباره شبهه‌هایی که علیه خامنه‌ای مطرح است سکوت کرد. او اما در ادامه سخنانش گفت مسئولان جمهوری اسلامی «پناهی» جز خامنه‌ای ندارند:

«بهترین رهبر ایشان هستند. با اینکه سال‌ها گذشته است ما فردی مثل ایشان نداریم، اگر خدای‌نکرده حادثه‌ای رخ دهد ما پناهی جز رهبری نداریم.»

از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در اعتراضات سراسری سه روز گذشته در بیش از یکصد شهر ایران اطلاع دقیقی در دست نیست. خبرگزاری امنیتی فارس گزارش داده است که تا یکشنبه گذشته بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد، حمایت خامنه‌ای از تصمیم سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین را با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد از سوی خمینی مقایسه کرد:

 «اگر ایشان دوپهلو سخن می‌گفت موجب سردرگمی و ادامه آشوب‌ها می‌شد. در مثال مناقشه نیست، اما می‌توان این اقدام رهبر انقلاب را شبیه اقدام امام خمینی در پذیرش مسوولیت قبول قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد دانست، در آنجا هم افرادی می‌خواستند مسئولیت قبول قطعنامه را به گردن یکدیگر بیندازند و دیگری را مقصر جلوه دهند. امام جوانمردانه مسئولیت آن را پذیرفت و به بگو مگو‌ها پایان داد.»

خبرگزاری نیمه‌دولتی ایسنا بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ آبان از حمله معترضان به خانه و دفتر آیت‌الله ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد خبر داد. حمله به مراکز نزدیک به خامنه‌ای یک تحول تازه در روند اعتراضاتی است که از جمعه گذشته در واکنش به افزایش بنزین در ایران از اهواز آغاز شد و به یکصد شهر ایران گسترش یافت.

شامگاه گذشته معترضان به حوزه‌های علمیه کازرون و اصفهان نیز حمله کرده بودند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام،  نماینده ولی فقیه در استان فارس دوشنبه ۲۸ آبان اعلام کرد که اگر شورای تأمین استان موفق به سرکوب معترضان نشود، با کمک بسیج خود به میدان می‌آید.

بیشتر بخوانید: