رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران به بازتاب سخنان حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران پرداخته اند که جوانان معترض به گرانی بنزین را «فتنه‌گران» و «اشرار» خوانده و آن‌ها را به حمله به «یک گروه از افراد معلول» در یک واحد تولیدی متهم کرده است. این روحانی امنیتی از قوه قضائیه خواسته است که معترضان را به اشد مجازات برساند.

اعتراض‌های سومین روز پس از افزایش قیمت بنزین در ایران ــ عکس: شبکه‌های اجتماعی

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران و باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما پنجشنبه ۳۰ آبان در گزارشی با عنوان «اغتشاشگران یک واحد تولیدی با کارگران معلول را نابود کردند» ادعاهای جانشین نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران را بازتاب داده اند. طیبی‌فر ضمن انتقاد از نحوه اجرای مصوبه گرانی بنزین معترضان را «فتنه‌گر» خوانده و افزوده است: «وقتی به سرمایه یک گروه از افراد معلول در یک واحد تولیدی حمله می‌کنند، نشان از شرارت و فتنه گری آنهاست.»

طیبی‌فر و رسانه‌هایی که سخنان او را منتشر کرده‌اند، درباره این «واحد تولیدی» ادعایی توضیح بیشتری ارائه نداده اند.

طیبی‌فر در ادامه از قوه قضائیه خواست «با جدیت مثل مقابله به مفسدان اقتصادی با اشرار حوادث اخیر هم به خصوص لیدر‌ها برخورد جدی کند».

تظاهرات در اعتراض به سه برابر شدن بهای بنزین از جمعه ۲۴ آبان آغاز شد. روز سه‌شنبه ۲۸ آبان خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی «پیروزی نظام» بر تظاهرکنندگان را اعلام کرد و مسئولان جمهوری اسلامی تهدید معترضان به مجارات شدید را شدت بخشیدند.

تا کنون بیش از یکصد تن در این اعتراض‌ها جان باخته اند و بیش از یک‌هزار تن دستگیر شده اند.