بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری که عضو «شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه» هستند، در بیانیه‌ای از اعتراض‌های مردمی در ایران حمایت کرده اند.

عکس: اعتراضات سراسری آبان در ایران

در بخشی از بیانیه‌ «شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه» که نوامیر ۲۰۱۹ به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و فارسی منتشر شده، آمده است:

«یک بار دیگر رژیم ایران مردم این کشور را که برای آزادی و عدالت گرد هم آمده اند و تظاهرات و مبارزه می‌کنند، به طرز وحشیانه‌ای سرکوب می‌کند.»

بیانیه در ادامه به سال‌ها مبارزه آزادی‌خواهانه مردم ایران علیه تشدید فقر، و نیز به اخراج، دستگیری، شکنجه، زندان و گاه جان باختن فعالان کارگری در این راه اشاره کرده است.

این بیانیه از مسدودکردن اینترنت در ایران نیز انتقاد می‌کند و آن را تلاشی برای ممانعت از شکل گرفتن همبستگی بین‌المللی با ایرانیان می‌داند:

«از همان شروع جنبش مردمی حکومت تلاش کرد تا ارتباط ایرانیان با دنیا را قطع کند. رژیم می‌خواهد مانع همبستگی بین المللی شود و سرکوب خونین را از انظار دنیا مخفی نگهدارد: بیش از صد کشته در بیست شهر؛ مجروحین بسیار در اصابت گلوله نیروهای به اصطلاح «امنیتی». با توجه به قطع اینترنت توسط حکومت پوشش اخبری بسیار ناقص است.»

در پایان بیانیه تاکید شده سندیکاهای متشکل در «شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه» از خواست‌های مردم ایران از جمله «حق خودسازماندهی مستقل»، «لغو حجاب اجباری»، «آزادی زندانیان سیاسی»، و «لغو مجازات اعدام» حمایت می‌کند و تشکل‌های عضو آن، مردم کشور خود را در مورد مبارزات مردم ایران آگاه خواهند کرد.

متن کامل بیانیه را می‌توانید اینجا بخوانید.


در همین زمینه: