رسانه‌های ایران از اتصال اینترنت تلفن همراه در ۷ استان خبر داده‌اند اما معاون استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید اینترنت تلفن همراه هنوز در این استان وصل نشده و «شرایط مناسب» باید فراهم شود.

عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

علی زینی‌وند، معاون سیاسی- اجتماعی ‌استاندار سیستان و بلوچستان پنج‌شنبه ۷ آذر گفت: «اینترنت مراکز علمی، دانشگاهی، مراکز درمانی و خدمات رسانی در سراسر استان فعال است اما اینترنت همراه هنوز در استان فعال نشده که بر اساس گزارش‌ها اینترنت به مرور در استان‌ها متصل خواهد شد.»

زینی‌وند افزود: «با بررسی‌های امنیتی و در صورت وجود شرایط مناسب در استان، به‌زودی اینترنت تلفن همراه در سیستان و بلوچستان متصل خواهد شد.»

اینترنت تلفن همراه در حالی در سیستان و بلوچستان همچنان قطع است که رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که از امروز (پنج‌شنبه) اتصال ‫اینترنت تلفن همراه در استان‌های آذربایجان غربی، ‫خراسان رضوی،‫ لرستان، مازندران، ‫گیلان، ‫کرمان و ‫کردستان به‌عنوان اولین اپراتور برقرار شد.

بر این اساس، در حال حاضر اینترنت تلفن همراه مجموعاً در ۲۵ استان کشور وصل است.

زینی‌وند گفت: «شرایط سیستان و بلوچستان هم مانند دیگر استان‌ها در حال بررسی است و پیش‌بینی می‌کنیم به‌زودی اینترنت همراه در استان متصل شود.»

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تشخیص شرایط مناسب برای اتصال اینترنت در هر استان در حوزه تخصص دستگاه‌های امنیتی دانست و افزود: «برآوردهای امنیتی همه جانبه است.»

به جز سیستان و بلوچستان هنوز اینترنت تلفن همراه چند استان دیگر نیز وصل نشده است.

در پی اعتراضات سراسری اخیر در ایران، اتصال کشور به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب ۲۵ آبان قطع شد. با قطع اینترنت سرکوب اعتراضات در دستور کار نیروهای امنیتی قرار گرفت و نهادهای مدافع حقوق بشر ضمن محکوم کردن این اقدام نسبت به وضعیت معترضان هشدار دادند. سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین برآورد خود شمار کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران را دست‌کم ۱۴۳ نفر اعلام کرده است. سیدحسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز شمار بازداشتی‌ها را حدود ۷ هزار نفر تخمین زده است.

بیشتر بخوانید: